Verkstan

Åkgräsklippare stiga estate SDS98

2 inlägg 3941 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Åkgräsklippare stiga estate SDS98

Magnus380  
#391386 Hej ny i forumet. Hoppas jag postar i rätt kategori. Har en åkgräsklippare stiga estate tornado. Som inte gått så mycket. Men redan så har lagren i den elektroniska magnetkopplingen blivit kassa/missljud.

Har varit hos lokal återförsäljare och pratat med dom om problemet. Det sitter 2 stycken lager i den. Ett övre till växellådan och ett nedre till klippagget. Det nedre är det som är kass. Nu till det roliga. Det går tydligen inte byta det lagret, man får köpa nytt kopplingshus istället som kostar 2300kr !! Istället för å byta lagret som inte borde va så dyrt. Ser ut som att d borde gå byta.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Åkgräsklippare stiga estate SDS98

jannee  
#391417 Plocka bara bort lagret, via numret som finns på lagret kan du beställa nytt. Själv har jag gjort något liknande (dock inte från någon gräsklippare) och beställde av Elektroverkstaden i Nybro.
ALLA lager finns att köpa, problemet är bara att finna på lagernummert + någon som tar hem det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).