Verkstan

Dagens Service

1470 inlägg 307891 visningar 70 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens Service

tallen100  
#387999
ananders skrev:Man brukar höra att det var lättare att komma åt att göra service på äldre fordon och maskiner jämfört med moderna.

Vet inte om jag håller med. Skulle bara säkring på min gamla traktor i helgen men fick ta bort både sitsen och ratten för att komma åt och se ordentligt. :???:

:lol: Ja det kunde allt vara bökigt då oxå, men man behöver inte så många specialverktyg iaf.
En BM36? :smile:

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

ananders  
#388000
tallen100 skrev:
ananders skrev:Man brukar höra att det var lättare att komma åt att göra service på äldre fordon och maskiner jämfört med moderna.

Vet inte om jag håller med. Skulle bara säkring på min gamla traktor i helgen men fick ta bort både sitsen och ratten för att komma åt och se ordentligt. :???:

:lol: Ja det kunde allt vara bökigt då oxå, men man behöver inte så många specialverktyg iaf.
En BM36? :smile:


Jepp.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

JensSkoog  
#388044
ananders skrev:Vet inte om jag håller med. Skulle bara säkring på min gamla traktor i helgen men fick ta bort både sitsen och ratten för att komma åt och se ordentligt. :???:

Det är då man undras om dom plasserade säkringsdosan på bandet, och senn
byggde dom traktoren ikring :mrgreen:
Känner principet från ett par bilar jag har haft :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

machonisti  
#388189 Det blev att ligga under bilen två kvällar i följd. Byta bromsrör bak är jobbigt, trångt och smutsigt. Tvättade faktiskt bilen under förrän jag började så det gick an. Kvällen då jag kollade in problemet fick jag så mycket sand i ögonen att jag säkert gick upp ett kg. Att komma runt tanken med röret och jobba med 20 cm långa tänger genom en 4 - 5 cm bred glipa tär på tålamodet.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#388190 Bra kämpat machonisti!
Rören bak kan vara hur jäkliga som helst.
Kan kännas som dom kom på plats när bilen var halvmonterad.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

machonisti  
#388248 Råkade gå förbi en Volvo 850 på en lyft idag. Jäklar vad enkelt placerade rören var på Volvon jämfört med Toyota Avensis.

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

Hema  
#388311 För längesedan hade svt ett bilprogram "Trafikmagasinet" och i början blev alla testade bilar placerade i en tiltvagga. Sedan var det ord och inga visor hur bra eller dåligt det såg ut. Tycker det var synd att de la ned.

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

åberg  
#388520
Hema skrev:För längesedan hade svt ett bilprogram "Trafikmagasinet" och i början blev alla testade bilar placerade i en tiltvagga. Sedan var det ord och inga visor hur bra eller dåligt det såg ut. Tycker det var synd att de la ned.


Konsumentupplysning på riktigt.

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

Amatörhuggare 62  
#393049 Har idag bytt första balken på sladden.
ETT berg gömde sig under gruset mitt i vägen.

Inte bra !

Hade kanske lite brått. Kväller , matsäck slut , utförsbacke, sola i ryggen
å hemlängtan.

Då går d som d går :sad:

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens Service

Amatörhuggare 62  
#393128 Uppdaterat till Olofsfors stål.
Så man kan köpa i första bästa
Affär
Och förlängt kantskäret något.
Så inte gruset kryper runt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

JensSkoog  
#397582 Blev lite service på en MS025 och en MS260 som en tidigare kollega kom med.
Hon var "springpojk" för gubben och svärsonen, så jag fick snabbslipa, dra
över svärd och blåsa ren luftfilter eftersom sågarna jobbade dårligt.
Behövdes inte slipning på MS260:an, sa hon eftersom svärsonen hade satt på ny kedja :lol: :lol:
Inte slipning, men vändning behövdes.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#397692 Verkstaden är full så idag var vi ute alla tre med varsin maskin. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397695
Erre skrev:Verkstaden är full så idag var vi ute alla tre med varsin maskin. :smile:


Det är fint att jobba ute. :roll:

Som kyrkogårds besökarna brukar säga. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#397696
Vedmaskin skrev:
Erre skrev:Verkstaden är full så idag var vi ute alla tre med varsin maskin. :smile:


Det är fint att jobba ute. :roll:

Som kyrkogårds besökarna brukar säga. :smile:

Haha. Mm. Så länge vädret är med en. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397701
Erre skrev:
Vedmaskin skrev:
Erre skrev:Verkstaden är full så idag var vi ute alla tre med varsin maskin. :smile:


Det är fint att jobba ute. :roll:

Som kyrkogårds besökarna brukar säga. :smile:

Haha. Mm. Så länge vädret är med en. :wink:


Mm. Men dom kommer aldrig när snön yr på tvären. Då sitter dom inne i stugvärmen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).