Verkstan

Dagens Service

1470 inlägg 310303 visningar 70 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#533218 @Dank
Hoppas testa den i helgen. :-bd
Så jag får återkomma.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Dagens Service

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#533226 Ingen triobrake?

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#533232
gnisten83 skrev:Ingen triobrake?

Nope.
Inte denna gång iallafall

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

JensSkoog  
#533235 Jobbade lite med en MS201 som inte vill hålla i gång.

Vet inte om den här membranen behöver bytas. Verkar lite styv och "åldrad"-


Senn fick jag syn för att det fanns bra mycket skit i förgasaren.
Har bytat bränslefilter, eftersom det gamla inte släppte genom så mycket
bensin. Hoppas bara jag inte behöver byta bränsleslange.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

totte  
#533250
JensSkoog skrev:Vet inte om den här membranen behöver bytas. Verkar lite styv och "åldrad"-


Skulle jag byta. När den inte längre håller sig plan är den inte mjuk och fin längre.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

JensSkoog  
#533265
totte skrev:
JensSkoog skrev:Vet inte om den här membranen behöver bytas. Verkar lite styv och "åldrad"-


Skulle jag byta. När den inte längre håller sig plan är den inte mjuk och fin längre.

Tack "totte".
Då köper jag ny idag :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#533370 @80-90
Så här ser dom ut.

Lite olika längder och bredder.
Kanon när man har svårt att få in ett kärl till avtappningen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#533390 Klar för test. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

totte  
#533397 Bra jobbat! Nu hoppas vi att den går som ett spjut också.

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

husqvarna_med_sthil  
#533408 Blev lite kvällsjobb med Trulle i skogen idag. Både vindrutetorkare, fläkt och stereo stannade av igårkväll samt att ena schacklet till ena kedjan hade försvunnit i skogens djup någonstans. Ett glapp som åtgärdats i fästet till säkringsdosan fick igång elen och nytt schackel till kedjan löste den biten... men nu vägrar det komma värme från fläkten igen, får inte upp något varmvatten till paketet men kvällen blev sen så jag får fortsätta imorgon...

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

Blivande snickare  
#533415
totte skrev:Bra jobbat! Nu hoppas vi att den går som ett spjut också.

Det gör den. Fick se en liten teaser.. skålat ollon eller hur var det @Anersimyra sa :mrgreen: :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

Hema  
#533423
husqvarna_med_sthil skrev:Blev lite kvällsjobb med Trulle i skogen idag. Både vindrutetorkare, fläkt och stereo stannade av igårkväll samt att ena schacklet till ena kedjan hade försvunnit i skogens djup någonstans. Ett glapp som åtgärdats i fästet till säkringsdosan fick igång elen och nytt schackel till kedjan löste den biten... men nu vägrar det komma värme från fläkten igen, får inte upp något varmvatten till paketet men kvällen blev sen så jag får fortsätta imorgon...

Läckage? Att du fått luft i systemet måntro?

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

JensSkoog  
#533424
totte skrev:Skulle jag byta. När den inte längre håller sig plan är den inte mjuk och fin längre.

Då har jag bytat och gjort ren förgasaren.

Startade som en dröm och protesterade inte als när
jag körde den på fullvarv och med belastning :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

husqvarna_med_sthil  
#533432
Hema skrev:
husqvarna_med_sthil skrev:Blev lite kvällsjobb med Trulle i skogen idag. Både vindrutetorkare, fläkt och stereo stannade av igårkväll samt att ena schacklet till ena kedjan hade försvunnit i skogens djup någonstans. Ett glapp som åtgärdats i fästet till säkringsdosan fick igång elen och nytt schackel till kedjan löste den biten... men nu vägrar det komma värme från fläkten igen, får inte upp något varmvatten till paketet men kvällen blev sen så jag får fortsätta imorgon...

Läckage? Att du fått luft i systemet måntro?


Ja det kan ju mycket troligt vara så. Ska testa imorgon eller torsdag att skruva locket till kylaren och köra traktorn på högvarv´och fylla efter om det behövs. Det löste sig på det viset sist.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

totte  
#533459
JensSkoog skrev:
totte skrev:Skulle jag byta. När den inte längre håller sig plan är den inte mjuk och fin längre.

Då har jag bytat och gjort ren förgasaren.

Startade som en dröm och protesterade inte als när
jag körde den på fullvarv och med belastning :-bd


:-bd :ymparty:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).