Verkstan

Dagens Service

1192 inlägg 207791 visningar 64 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

ananders  
Erre skrev:
ananders skrev:Får man samma effekt med pinnsvets?

Ja.
Yttre lagerbana som sitter i sitt säte krymper om man svetsar en sträng i mitten på det.
Vad man svetsar med spelar ingen roll.

Får prova det.

Användarvisningsbild

totte  
#671325 Den expanderar först av värmen från svetsen, sen krymper den. Kan räcka med de små bråkdelar det rör sig för att det skall lossna. Huvudsaken är alltid att få det att röra sig på något sätt åt något håll.

Användarvisningsbild

Erre  
totte skrev:Den expanderar först av värmen från svetsen, sen krymper den. Kan räcka med de små bråkdelar det rör sig för att det skall lossna. Huvudsaken är alltid att få det att röra sig på något sätt åt något håll.

Exakt så. Kan räcka med några cm söm. På 3-4 ställen. När det svalnat så brukar det komma ut fint.

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#673790 😀 Service av svärdet av 201n.

Även med en ny kedja krävde såg lite tryck vid kapning.
Jag slipade sidorna rak och slåg spåret smalare med en slägga.
0.1 mm tunnare plåt än spårbredd i spåret, 0.5 mm undanför svärdet.
Hoppas det blev bra nu, ju större svärd desto lättare verkar det vara att fixa..😁

bgl  
Sommaren är över, tvätt av klippdäcket inför vinterförvaring. Blänker så fint i lågtstående höstsol.

Användarvisningsbild

Kse  
#673997 Min Daf 66 som har stått hela sommaren pga. trilskandes startmotor och lite trött bränslepump fick äntligen lite kärlek. Man vill som inte ge sig ut på raggen med en bil som bara startar när den känner för det, och när den väl startar bara går när den har lust.
Ny startmotor och framförallt ny bränslepump gjorde susen, passade bra idag då det var Vab.😁

Användarvisningsbild

totte  
#674036 Kult så det ryker om det! 😀 😀

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).