Verkstan

Dagens Service

1470 inlägg 310435 visningar 70 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens Service

Blivande snickare  
#401737 Haha, vilket härligt hopkok ni kommit fram med! :grin:
Ta MASSOR av bilder åt oss sen! ;)

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#401738 Triss i Sfo på kalas.
Kan bara bli succé!! 8)

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

T Landström  
#401739
Robertberg skrev:Bra present! Men nästan lite elakt att ge dem presenten nu, när födelsedagsbarnet är färdig med veden :wink:
Hehe den hade ju inte hetat Småland om den inte varit världens bästa öl.. 8)


Bäst vet jag inte...men dom är väl billiga... :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

tallen100  
#401779 Billiga och räcker länge :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#402988 Nr 2 redo och klar för nya äventyr.

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

alias  
#402989
Erre skrev:Nr 2 redo och klar för nya äventyr.


Blir alltid lite misstänksam när jag ser rena sågar - så ser aldrig mina ut efter att de lämnat försäljningsstället. Hade jag inte sett dina filmer så hade jag undrat om du verkligen använde dem ute i skogen, eller om du bara satt och putsade på dem :wink:

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

jannee  
#402991 F*n Erre har du sågarna som utställningsobjekt, jag som trodde att du var en arbetsam djävel, får nog ändra uppfattning. :grin:
Kanske jag ska köra upp några av mina gamla Jonseredare, kanske du kan få dem i utställningskick :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#402994
alias skrev:
Erre skrev:Nr 2 redo och klar för nya äventyr.


Blir alltid lite misstänksam när jag ser rena sågar - så ser aldrig mina ut efter att de lämnat försäljningsstället. Hade jag inte sett dina filmer så hade jag undrat om du verkligen använde dem ute i skogen, eller om du bara satt och putsade på dem :wink:

MVH
Alias


:grin:
Känner igen känslan. :wink:
Har man en gång putsat upp å rengjort sågen så tar det ca 20 min med mina medel att få den att se ut så här.
Å dom 20 minuterna är den alltid värd.
Denna sågen har jag rett upp 2 stormar med och den gör all kvistning och apptering i allt jag fäller. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#402995
jannee skrev:F*n Erre har du sågarna som utställningsobjekt, jag som trodde att du var en arbetsam djävel, får nog ändra uppfattning. :grin:
Kanske jag ska köra upp några av mina gamla Jonseredare, kanske du kan få dem i utställningskick :mrgreen:


Samla ihop en hög med sågar @jannee och kom upp. Så ska du få en rejäl kopp kaffe och en riktig chaffismacka.
Så kan vi snacka tider innan Rme, ykb och digitala färdskrivare medan jag putsar upp dom. :wink:

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

alias  
#402997
Erre skrev:
alias skrev:
Erre skrev:Nr 2 redo och klar för nya äventyr.


Blir alltid lite misstänksam när jag ser rena sågar - så ser aldrig mina ut efter att de lämnat försäljningsstället. Hade jag inte sett dina filmer så hade jag undrat om du verkligen använde dem ute i skogen, eller om du bara satt och putsade på dem :wink:

MVH
Alias


:grin:
Känner igen känslan. :wink:
Har man en gång putsat upp å rengjort sågen så tar det ca 20 min med mina medel att få den att se ut så här.
Å dom 20 minuterna är den alltid värd.
Denna sågen har jag rett upp 2 stormar med och den gör all kvistning och apptering i allt jag fäller. :smile:


Vågar man fråga vad du använder för medel?

Vet att T-röd fungerar hyffsat att tvätta bort kåda med från kläder, men vad använder man till sågar.

På en del alster hemmavid tror jag att huggmejsel skulle kunna vara adekvat utrustning då jag tror att kådan blivit till något hartsliknande som borde krackelera vid anbringande av fysiskt våld.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#402998 @alias

Mange - Desoto rengörningsmedel för industri.

Sen lite interiörmedel som man har till fordon.

Avatar Fallback

Re: Dagens Service

alias  
#403001
Erre skrev:alias

Mange - Desoto rengörningsmedel för industri.

Sen lite interiörmedel som man har till fordon.


Ok, tackar!

Hittade följande länk via Maskinisten.net:

http://www.pingens.se/i/bilvards-guider ... sning.html

Resultatet såg imponerande ut både gällande interiör och asfaltsrengöring. Är det några medel du har testat och kan uttala dig om?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#403003 Alias
Det såg bra ut.
Vi kör med Smartab tar remover till asfaltfläckar.
Samma effekt.

Interiörmedlet är nog oxå ngt liknande det vi har.
Vi har Lahega.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#406746 Då var det dax igen. 😡

Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

Erre  
#406761 Lite förebyggande. :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).