Verkstan

Förslag på prisvärd borrkassett

3 inlägg 2911 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Förslag på prisvärd borrkassett

haggloader  
#337769 Jag har blivit less på att leta borrar överallt i garaget och funderar på att köpa en metall-borrkassett för kanske 1000 kr.
Jag har tänkt mig vanligt borrfäste. Förslag på kassett och nätbutik önskas!

Måste man kunna slipa borrar själv egentligen?
Jag har slipat ytterst lite borr i mina dagar och det var länge sedan...



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Förslag på prisvärd borrkassett

JensSkoog  
#337774 Har en Dorner från Tools. Halva mm från 1 till 13. Menar den gick för ungefär 1000 N.kr. Köpte den efter att jag kollat vad jag hade av borr, och provat sortera skit från "guld". :mrgreen:
Grövre borr köper jag efter behov, och har i en låda bara för dom. Om du inte är mekare behövs inte alla grövre dimensionar. Bättre å köpa kvalitet vid behov.
Om du har kvalitetsborr som kostar lite, skulle du jobba med å bli bra på slipning. Går bra ner till 5 - 6 mm. Jag ogillar å borra med dårliga borr lika illa som jag ogillar dårliga kedjor på motorsågen :wink:

Red: Såg att du sökte netbutik! Vet inte om Tools i Sverige buder på nethandel, men här kan jag bara ringa dom vid behov, så skickar dom.

Avatar Fallback

Re: Förslag på prisvärd borrkassett

haggloader  
#337778 Här finns en intressant dormerkasset:
http://www.laitis.se/borrsats-1-13.html ... cgodSMAH5Q

Fyller guldfärgen på borren någon funktion egentligen?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).