Verkstan

Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

25 inlägg 11779 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

JensSkoog  
#338364 Flott. Ser jo helprofft ut! :grin: Du må avlegge rapport når du har prøvd de ut.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

Daggi  
#338380 Ja, blir spennandes, er spent på hvordan det ble med sveising og spenninger i metallet, jeg er ikke helt fornøgd med sveisingen jeg gjorde med firkantrøret til platen helt nederst, ser i ettertid at der skulle jeg ha sveist de forskjellige sveisene i en annen rekkefølge...men men, bra blir det uansett :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

Ferguson system  
#338392 Ser bra ut det der.

Användarvisningsbild

Re: Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

totte  
#338400 Ser då mycket bra ut!

Avatar Fallback

Re: Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

Daggi  
#340346 Da er endelig dette prosjektet her ferdig.

I dag sveiste jeg siste rest og koblet opp slanger og tømmerkloa.

Eneste minuset var at det var en liten lekkasje fra en sveis på hydraulikk sylinderen på tømmerkloa...men jeg slipte vekk maling og noe metall og la en ny sveis så håper det er tett nå.

Tømmerkloa åpner og stenger med veldig høg fart og kraft, er det mulig å sette inn strupning for å minske trykket og få litt senere åpning og stegning av kloa?

Jau, her er noen bilder, skal også legge ut noen bilder når jeg har fått tetstet den skikkelig med tømmer og greiner.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

totte  
#340347 Mycket fint jobb :-BD ! Skall bli intressant att få höra om hur den funkar i användning.

Avatar Fallback

Re: Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

Daggi  
#340667 Jau, da har jeg fått testet kloa litt i dag.

Og den fungerer bra den :D

Noen forbedringer må gjørest, den ene er å lage nye pigger på undersiden, de er skjært ut som en trekant, så stammen og greinene stoppet ikke på dem, men de bare skled videre, så her må jeg lage noe som er spissere og at de er vinklet innover slik at stammene setter seg skikkelig fast.
Her er piggene feilkonstruert av meg, skjært ut med vinkelsliper, må se om jeg får skjært ut noen skikkelige pigger med noe annet utstyr så jeg får de slik jeg vil ha det...

   TS
Avatar Fallback

Re: Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

Hema  
#340672 Vad är det för grip du har? Den kanske fungera som klämbank kanske, då den ser ut att vara ganska smal.

Avatar Fallback

Re: Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

Daggi  
#340681 Jeg har kjøpt den hos deleks.com, pl-10 tror jeg den heter..

   TS
Avatar Fallback

Re: Sveising,sterk konstruksjon, Mini Log grapple

Daggi  
#344487 Da har jeg gjordt noen endringer på piggene på undersiden som skal holde på plass tømmeret.
De jeg kappet ut første gangen ble kappet med vinkelsliper, men på jobben min så brukte jeg plasma kutter(plasmakutter er genialt, ende opp med at jeg har bestilt en Esab Cutmaster 40, steike med tid for et genialt redskap!!) for å få bedre vinkler, men en ser at jeg ikke er helt stødig på hånden :)

Jeg satser på at dette er det siste jeg må gjøre og at det fungerer bra nå med de nye "Batmanvingene" :D
Nye batman vinge
Gamle piggene, disse var ikke engang spisse nok til å holde fast tømmeret...

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).