Verkstan

Bilder på haveri.

2233 inlägg 583355 visningar 111 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Robertberg  
#472686 Jag fortsätter på föregående inläggs tema, Hoppsan..

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

ananders  
#472723
Robertberg skrev:Jag fortsätter på föregående inläggs tema, Hoppsan..


:surp: Det ser kladdigt ut.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

skogsjan695xl  
#472743
eXoT skrev:Det går bra nu. Huvudet på axeln lossnade till den nedre vänstra kvistkniven. Axeln gled ur övre örat och kolvstången gick av och kröktes. Hoppsan...

Vad är det som sitter i såglådan till vänster?

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Robertberg  
#472807
ananders skrev: :surp: Det ser kladdigt ut.

Men att fylla på ny olja är ju lätt nu iallafall :-bd

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Fredrik Reuter  
#472813
skogsjan695xl skrev:Vad är det som sitter i såglådan till vänster?


Svärdsfästet utan svärd tror jag.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Seb macahan  
#472819
Robertberg skrev:
ananders skrev: :surp: Det ser kladdigt ut.

Men att fylla på ny olja är ju lätt nu iallafall :-bd


Misstänker att det där kladdet blir dyrt. Räcker nog inte med ny olja och torktrasa. Är det arbetsgivarens maskin?

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Robertberg  
#472820 Vi satte en plyfa-skiva för hjulet. Då såg det inte lika illa ut. Sen åkte vi hem.
Man bör nog lägga i alla små stålstavar som ligger lite överallt på arbetsområdet först, sen kan man nog fylla på olja och täta hålet med trasan :-?
En underentreprenörs dumper som vi hyr.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474575 Ett haveri utan bild, förra veckan gick de inte starta sambons Saab 95 efter ett kort stopp, fick hämta bilskrället med släp o dumpa av den vid verkstan lite smått irreterad.
Veckan efter när sambon haft en tur upp till Falköping stannade bilen 2mil hemifrån och jag tänkte bara Saab j-l :sad:
Sen sa hon att den hostade till när försökte starta o tankmätarn stod på halv och hon kört 75 mil sen hon tankat......
Blev till att stoppa bärgaren hon ringt efter(hon vågade inte be mej igen :oops: ) o köra upp en reservdunk o si bilen ville gå igen så funkade inte tankmätaren efter byte av bensinpumpen...hejhå

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Blivande snickare  
#474580 :D :D :D :D :D

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

tallen100  
#474582 Å fruntimmer som jämt brukar fråga när saker inte startar, har du bensin i :mrgreen: :d

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474587 Ska tillägga att hon är blond :D

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Jim_the_one  
#474589 Då kommer vevaxellägesgivaren snart att tacka för sig. Så var det för mig iaf. \M/

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474593 Har de med hårfärgen att göra? =))

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474618
gnisten83 skrev:Ett haveri utan bild, förra veckan gick de inte starta sambons Saab 95 efter ett kort stopp, fick hämta bilskrället med släp o dumpa av den vid verkstan lite smått irreterad.
Veckan efter när sambon haft en tur upp till Falköping stannade bilen 2mil hemifrån och jag tänkte bara Saab j-l :sad:
Sen sa hon att den hostade till när försökte starta o tankmätarn stod på halv och hon kört 75 mil sen hon tankat......
Blev till att stoppa bärgaren hon ringt efter(hon vågade inte be mej igen :oops: ) o köra upp en reservdunk o si bilen ville gå igen så funkade inte tankmätaren efter byte av bensinpumpen...hejhå

Var du glad att hon inte körde något batteridrivet, då kunde det ju varit en bit att bogsera bilen till en vettig laddstation...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

sävefjärd  
#475384 Precis när man har varit vid bilen och filat kedjan efter den hoppat av så händer detta

En skruv hade gängat ur sig och den andra gick av. Bara åka till handlarna imon.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).