Verkstan

Bilder på haveri.

2233 inlägg 583191 visningar 111 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#763496
alias skrev:
gnisten83 skrev:De hänger väl lite på om bränslefiltren sitter på samma ställe på lantbruksversionerna som på denna
På flera bilder är de bara enkelt bränslefilter o då är ett annat rör


Är det denna filtermodell du har:

1657444871_20220710_104303.jpg


MVH
Alias

Inte riktigt ,de är ett filter överst och glaskropp under på bägge och en returanslutning bredvid röret till insputningspumpen med

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#763497
JohannesG skrev:Hittar du inte rätt rör eller kan tillverka nytt kan du ju montera nipplar och ha slang mellan.

Ja får väl se om verkstäderna i närheten sitter på lämpliga nipplar

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

alias  
#763499
gnisten83 skrev:
alias skrev:
gnisten83 skrev:De hänger väl lite på om bränslefiltren sitter på samma ställe på lantbruksversionerna som på denna
På flera bilder är de bara enkelt bränslefilter o då är ett annat rör


Är det denna filtermodell du har:

Bilagan $matches[2] finns inte längre


MVH
Alias

Inte riktigt ,de är ett filter överst och glaskropp under på bägge och en returanslutning bredvid röret till insputningspumpen med


Ok. Konstaterade att ÖSA valt en lösning med både slang och rör på 678:n (se detalj nr 6), men gissar at du har fler saker som sitter "ivägen" (eller att filter och pump har en annan inbördes placering) på Hydreman då ditt rör verkar vinklat annorlunda.





MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#763523 Kanske varit bättre med banjobultar på anslutningarna som på minibrunetten än varianten som Hydrema har

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#763614 Ja de blev ett hopplock, en stolpe för presskoppling jic med bortslipade kona o loctite i gängan, slang o slangklämmor

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Grålle52  
#764783 Blä

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#765749 Inte än men det är nära.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Ängagärdet  
#765795 En liten vårta!

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

ananders  
#766770 Ibland blir det inte bra.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Pannben  
#766776
ananders skrev:Ibland blir det inte bra.


Borde kunna säljas dyrt som konstverk 🤪

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

ananders  
#767219 Lagerhaveri på skärbordet, jag och en kollega pratade just om detta lager och att det kunde vara bra att byta det vid vinterservicen. Men det varade inte mer än en timme efter det inna det skar på min.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

alias  
#767220
ananders skrev:Lagerhaveri på skärbordet, jag och en kollega pratade just om detta lager och att det kunde vara bra att byta det vid vinterservicen. Men det varade inte mer än en timme efter det inna det skar på min.


Ajdå!

Ja, när det kommer till tröskor så vet man ju aldrig om det slutar med havre i eller haveri... 😉

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Bert1  
#767226 Hittade detta av en slump härom dan när jag skulle av med tröska men det var nog det mest lättbytta på hela tröska så efter ringt runt efter lager så med hämtning å allt tog det inte en timme så var det igång

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

ananders  
#767238 Tror att vi har hittat felet.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Hema  
#767248 Måste varit en riktig lagerfest, med tanke på hur kuligt det såg ut.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).