Verkstan

Bilder på haveri.

2229 inlägg 582958 visningar 111 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Suneland  
#722451 Smorde besten på utsidan ikväll, hade full fokus på grävningen men såg i ögonvrån att rutan blev duschad 🙃 hann bara bli lite dropp under maskinen, knappt mer än normalt 🤣

Att det tog så lång tid för en slang att ge upp är ett mirakel 🤣 men såklart sitter den under en annan slang 😤 så det fick bli morgondagens bekymmer👍

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Amatörhuggare 62  
#722496 Rostskyddsbehandlingen är fixad då 👍
Ja så brukar det alltid, vara att slangen sitter under någon annan.
Det känner jag verkligen igen.
Nu är det kanske bara två ??
Men inte dumt å köpa olikfärgade buntband, å märka upp.
Det underlättar många gånger.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

alias  
#722654
johan eriksson skrev:
alias skrev:
alias skrev:Fick en dödsdom på motorsågen. Vevstakslagret hade gett upp och kolv och cylinder var sig tydligen inte lika därefter enligt verkstan.

Lät inte som att det var lönt att ha verkstan till att reparera, men jag funderar på vilka delar jag behöver ersätta (kolv, cylinder, vevstakslager, något mer?) och vad materialet kan tänkas kosta, samt hur svårt det är att göra i egen regi?

Någon här som har några kloka tankar?

MVH
Alias


HVA 346XPG NE.

MVH
Alias


Om jag inte är alldeles ute på djupt vatten så tror jag vi bor ganska nära varandra.
Hör av dig på PM om du önskar ett andra utlåtande.


Du är inte alls ute på djupt vatten i denna fråga. Brukar passera Ingelstad ett par gånger i veckan.

Kan hända att jag återkommer via PM om ett tag.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

fendt311  
#722907 Varför är det alltid den värst svåråtkomliga hydraulik slangen. Som får slang brott? Lyft på CAT910.😡😡

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JensSkoog  
#722991
fendt311 skrev:Varför är det alltid den värst svåråtkomliga hydraulik slangen. Som får slang brott? Lyft på CAT910.😡😡

Det handlat inte om varför, @fendt311 - det är bara så det är :(( :((

Några saker sitter på platsar som är så svåra att komma till, så man undrar
om det var första delen dom fick i handen när det monterades, och senn
byggde man allt med just den delen i mitten. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Piraboin  
#723009 eller maskiner som är så kompakta man måste demontera en hel del för en liten del som är sönder och skulle maskinen ha varit typ 30-50 cm längre så skulle de ha varit enkelt att byta delen utan att maskinens smigighet förändrades

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

fendt311  
#723031 Herre jösses.😲 Det här var något nytt. Stålomspunna med juteduk, slangklammer och en massa fett. Måste nog rengöra innan hydraul firman gör nya.😅😅

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

fendt311  
#723053 Nya slangar att montera.😊

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

fendt311  
#723055 Skillnad av hydraul slangarna mellan sidorna. Skulle ha bytt slangar på bägge sidor på en gång. 😲
Nya hydraul slangar V-sida.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

adahlm  
#723147 Kanske det skulle varit lättare att byta med lastaren uppe och ordentligt säkrad?
Hade en 910:a själv en kort tid, Fick den mycket billigt och vid försäljning var den väldigt efterfrågad av folk från Afrika, till slut for den iväg till Egypten i en container

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Ängagärdet  
#723249 Jag kallar den numera för Välten! 😎

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#723273 Den är trött o vill vila 😉

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

ÅsaNisse  
#723320 Du kan ju passa på att smörja nu när underredet är lätt åtkomligt och kranen låg.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

alias  
#723322
Ängagärdet skrev:Jag kallar den numera för Välten! 😎


Brukar det inte förtydligas i reportage från bergstrakter att fotot inte gör rättvisa för hur brant landskapet egentligen är? 😉

Om du inte tycker att jag är oförskämd som frågar så kanske det är fler än jag som undrar HUR?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

adahlm  
#723328 Ja, det krävs nog en hel del otur till att det blir sådär, oftast gör man ju den sista räddningen med att slå ner aggregatet i marken, de där var ju aggregatet knappt utsräckt alls?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).