Verkstan

Bilder på haveri.

2255 inlägg 586876 visningar 113 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Amatörhuggare 62  
#698421
JohannesG skrev:Är det för att vägen nöter hårt eller för att stålet är av undermålig kvalité?

Här är bild på piratfot.
Och som ni ser dom ,blir platta liksom.
Som om dom flyter ut.
Å Dom andra från Svevia.
Köper på hösten . Å lägger upp ett lager.
Gått lika långt.
Pirat
Pirat
Redie

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#698476 Slakan, slitskor eller släpskor har jag hört. Aldrig piratfot. 😃

   TS
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Amatörhuggare 62  
#698499
Erre skrev:Slakan, slitskor eller släpskor har jag hört. Aldrig piratfot. 😃

Ja det blev skojigt, men alltså något i blötjärn.
Ej original .

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Suneland  
#707749 Tidigare i veckan lyckades jag kröka två kopplingar på rotatorn såpass att det sprutade olja ur dom.. gick inte många lass med ris innan jag hade en av slangarna runt en av stöttorna POP sa det... Köpte hem 20 kopplingar för nått år sedan och är nere på 4 nu 😤

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JensSkoog  
#707755
Suneland skrev:.. Köpte hem 20 kopplingar för nått år sedan och är nere på 4 nu 😤

Du körer hårdt, "Suneland" :wink:
Sexton på ett år :surp:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Stampep  
#707769
Suneland skrev:Tidigare i veckan lyckades jag kröka två kopplingar på rotatorn såpass att det sprutade olja ur dom.. gick inte många lass med ris innan jag hade en av slangarna runt en av stöttorna POP sa det... Köpte hem 20 kopplingar för nått år sedan och är nere på 4 nu 😤


Inga vinklar på rotorn? 🤔 isf brukar det kunna gå åt slang.. svårt att se på bilden hur slangarna går.
Såhär brukar det se ut ungefär

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Suneland  
#707775
Stampep skrev:
Suneland skrev:Tidigare i veckan lyckades jag kröka två kopplingar på rotatorn såpass att det sprutade olja ur dom.. gick inte många lass med ris innan jag hade en av slangarna runt en av stöttorna POP sa det... Köpte hem 20 kopplingar för nått år sedan och är nere på 4 nu 😤


Inga vinklar på rotorn? 🤔 isf brukar det kunna gå åt slang.. svårt att se på bilden hur slangarna går.
Såhär brukar det se ut ungefär
1617375873_20210305_121149.jpg


Vinklar är onekligen det enda rätta! Dock skulle jag lätt mangla dom åxå om jag inte förbättrar skyddet 🤣 kör jag bara timmer går det bra men när jag är så dum så jag kör hundratals lass med ris och toppar så tär det på gammskrotet 🙃

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#707781
Suneland skrev:Tidigare i veckan lyckades jag kröka två kopplingar på rotatorn såpass att det sprutade olja ur dom.. gick inte många lass med ris innan jag hade en av slangarna runt en av stöttorna POP sa det... Köpte hem 20 kopplingar för nått år sedan och är nere på 4 nu 😤

Ser ut som de skydd som funnits havererat, jag ser en bultskalle iaf.
Kompaktvinkel tar lite plats men tål våld mindre än 90gr med en liten rörbit som kan böjas lite utan att brista.
Sådana finns även som gängade kopplingar.
Om du köper gängade kopplingar så håll dej till samma sort så räcker de iaf att byta stolpe om de bryts av

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#707825 Ren flax att jag såg att dobben vandrat iväg å lämnat ett öra. Tur man inte lyfte. Hade kunnat bli ett rejält vridet öra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#708869


En liten lastare som skäms. 😁


Bärjad. Ska ta bort startmotorn nu. Ny kommer på måndag. Det viktigaste var att få bort den från parken så dom slipper få maskinen sönderslagen i helgen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Järnoxen  
#708956
Erre skrev:
1617968210_dsc_1089.jpg

1617968231_dsc_1092.jpg

En liten lastare som skäms. 😁
1617968240_dsc_1095.jpg

1617968255_dsc_1103.jpg

Bärjad. Ska ta bort startmotorn nu. Ny kommer på måndag. Det viktigaste var att få bort den från parken så dom slipper få maskinen sönderslagen i helgen.

Ja, flytta på sina trasiga maskiner kan de uppenbarligen göra (även om det nog inte görs på det sätt maskintillverkaren rekommenderar), men inte sjutton har de vett nog att sanda vägen innan skolbussen krockar...

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Järnoxen  
#708997
Järnoxen skrev:
Erre skrev:
1617968210_dsc_1089.jpg

1617968231_dsc_1092.jpg

En liten lastare som skäms. 😁
1617968240_dsc_1095.jpg

1617968255_dsc_1103.jpg

Bärjad. Ska ta bort startmotorn nu. Ny kommer på måndag. Det viktigaste var att få bort den från parken så dom slipper få maskinen sönderslagen i helgen.

Ja, flytta på sina trasiga maskiner kan de uppenbarligen göra (även om det nog inte görs på det sätt maskintillverkaren rekommenderar), men inte sjutton har de vett nog att sanda vägen innan skolbussen krockar...

Jag får väl ursäkta den något gnälliga tonen, jag är av olika anledningar (som inte behöver avhandlas något vidare här) ganska irriterad på den kommunala instansen i fråga.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#709153 Trodde jag skulle sprida lite på vallarna idag men...
Först fick jag inte igång kraftuttaget, kablarna till säkerhetskontakten var utslitna.
Väl lastad funkade de i 30m sen slutade mattan driva. 😥
För att få dit ett annat drev från en donator måste remskivan i nederkant bort och de lyckas jag inte på den uppruttna donatorn eller på denna 🤬

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Grålle52  
#709154 slägga gassvets och vinkelslip

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#709163 Sitter ett rörstift på insidan som jag redan slagit sönder 2 drivdornar på utan att rubba rörstiftet.
Om jag skulle borra ut dom behövs ett 2dm långt borr...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).