Verkstan

Bilder på haveri.

2261 inlägg 587386 visningar 112 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Bert1  
#621041
ananders skrev:Jag har haft vretenkranar sedan 2005 med liknande vinschar men jag har aldrig slagit av någon koppling innan. Nu har jag på två veckor slagit av två nipplar. :x

En kompis köpt en ny Farma för några år sen tror det var andra lasset en topp stack imellan i grinden och slog av nippeln till svängen

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Arso  
#621076 Här står den, min outlander, och vägrar starta. Efter en kamp med ett par torrgranar så ville den inte vara med mer. Den bara maler med startmotor. Tog hem batteriet och laddade fullt men det hjälpte ju föga. Inte en tillstymmelse till att tända...


Står naturligtvis lite halvilla till. Blir till att dra hem den med hästen :(

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Arso  
#621115 Skämskudde på huvudet. Ungefär samtidigt som jag postade inlägget ovan kom jag på att va fan, jag kollade inte säkringarna... Nu står fyrhjulingen hemma igen. Kostade mig cirka fem kilometer promenad och en massa svordomar.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Nyborg  
#621117 Nyttigt att röra på sig! :d :-bd

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

sundelius  
#621155 Svor du mest för att du hade otur när du tänkte eller att du postat inlägget? :wink: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Arso  
#621213 Jag svor nog mest när frugan ringde och undrade när jag skulle komma hem...

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

ananders  
#621220
Arso skrev:Skämskudde på huvudet. Ungefär samtidigt som jag postade inlägget ovan kom jag på att va fan, jag kollade inte säkringarna... Nu står fyrhjulingen hemma igen. Kostade mig cirka fem kilometer promenad och en massa svordomar.


Det är inte lätt att tänka på de små detaljerna i stridens hetta.

En kollega fick inte igång sin tröskan en gång, regnskurana kom och gick så lite stressat var det. Ringde ut en servicetekniker som kom och hoppade upp i hytten och det första han sa: - Du har inte provat att sätta körspaken i neutral? Serviceteknikern gjorde så och tröskan startade. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Arso  
#621227
ananders skrev:
Arso skrev:Skämskudde på huvudet. Ungefär samtidigt som jag postade inlägget ovan kom jag på att va fan, jag kollade inte säkringarna... Nu står fyrhjulingen hemma igen. Kostade mig cirka fem kilometer promenad och en massa svordomar.


Det är inte lätt att tänka på de små detaljerna i stridens hetta.

En kollega fick inte igång sin tröskan en gång, regnskurana kom och gick så lite stressat var det. Ringde ut en servicetekniker som kom och hoppade upp i hytten och det första han sa: - Du har inte provat att sätta körspaken i neutral? Serviceteknikern gjorde så och tröskan startade. :lol:


Lite samma grej med fyrhjulingen. Den måste vara i N eller P för att starta. Till saken hör att man kan lägga i spaken i N men den är ändå kvar i H eller R. Då får man gunga lite på fyrhjulingen så släpper det. Har hänt ett antal gånger att frugan ringt och sagt att den inte startar. Då går man dit, gungar lite på den och trycker på start och den hoppar igång 😀

Nu lärde jag mig igår att det ska funka att starta med växel i om man anlägger fotbromsen. Har ju bara haft maskinen i 13år...

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621230 Hm känner igen detta med en automatväxlad bil jag hade för 15-20 år sen, kom sent till ett kvällsmöte.
Parkerade bilen o for in på möte, kom ut efteråt och bilen är död???? Höll började felsöka i kylan o mörkret o fattade ingenting förrän jag såg att växelväljaren stod kvar i D. De konstiga i de var de skulle inte gå att få ut nyckeln i de läget...

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#621679 Blir nog bra det här

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Avslutat-02  
#621681
kärrabol skrev:Blir nog bra det här


Va det inte det jag skrev? :-bd
Ser toppen ut...

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

totte  
#621687 Ser ut som ett suveränt svetsjobb! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Arso  
#623114 Suck, nya problem med fyrhjulingen. Blev förmodligen dålig kontakt när jag återmonterade batteriet så det tog slut igen. Denna gången var det inte så långt hem. Tog hem och laddade batteriet, slipade av ytorna och drog åt ordentligt. Nu när jag startar motorn så illvarvar den först för att sedan dö på tomgång. Lyckades få hem den men nu blir det en tur till verkstaden...

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Arso  
#623492 Jaha, 5 minuters samtal med verkstan och sedan 5 minuter mek igår kväll så var det löst. Gasvajern i kläm. Ren tur att den inte fastnade i fullgas under drift. Då hade det kunnat gå riktigt illa.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#627270 En sten, nästan 4 cm lång. Klart att den ska lyckas ställa sig upp och gå rätt in i däcket istället för att ligga still och bara bli överkörd. 🙄



   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).