Verkstan

Bilder på haveri.

2233 inlägg 583123 visningar 111 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Førland  
#606336 Ja det var et fryktelig vær igår.jeg brukte dagen på å dele valmeten for clutch bytte,har hørt at utløserlageret ikke har vært helt godt en stund så var like greit å få det gjort,lamellen hadde bare 1/10mm igenn før naglene tok i så det var på tia.bytter også startkrans når den først er delt.
6400'en blir faktisk liten på siden av en 27 fots båt......

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

stegmaster  
#606340 Oj, det var litt av et hjemmemekking prosjekt. :-bd
Hvordan hører man at utløserlager er på siste reis?
Kjøper du orginaldeler, eller fra økonomideler?
Gitt om jeg er misunnelig på at du kan stå inne med traktoren. :((
Tror jeg leverer vedmaskinen til Førland for rep. (min kompis jobber jo på Eramet, så ikke så lange veien ekstra). :wink:

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Førland  
#606342 Hørte en klirrelyd når jeg trådde inn pedalen,den forsvant når det ble varme i hele traktor kroppen antagelig kulene som utvidet seg når de ble varme.kjøper fra økonomideler.ja vi hadde en ved prat på jobb en dag,vi har foresten jobbet sammen på simek også .jeg var lærling der.(industrirørlegger).det er ingen heksekunst å bytte clutch men et flatt gulv er nesten helt nødvendig,åså er det jo ikke feil med t-sjorte temp heller :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

stegmaster  
#606344 Aha, han nevnte en gang at han snakket om ved med noen jobb kollegaer, men var ikke klar over det var deg. :grin:
Men det var jo hyggelig, da kan du jo live oppdatere deg. :wink:

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Førland  
#606368 En skogsprat er aldrig feil :-bd

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

stegmaster  
#619148 Fick med en riktig mek, og har skruvat i nästan hela dag, men ingen lösning idag tyvärr.
Har kollat alt va vi kunne, men ingen fel som går att se med ögat.
Köpte dessutan ny riktig O-ring, för att vara säker att inte den var felet.
Så vi konkluderte med at det måste vara en spricka i själva hydraulpumphuset, vilket folket hos Dalen (tillverkaren) ochså sa direkt när jag sa att vi hadde en läcka vi inte lyckas få ordning på.
Vi skippade ta pumpen från el. motoren, då skicket på denna er mycket ösäkert.
Så nu er ny pump och fläns beställt, så blir vel montage i nästa vecka, berorandet på när jag får hem den. (4200kr+mva)
Så felet anses altså vara en spricka i själva hydraulikpumpen var flänsen sitter. (Dalen som tillverkar dessa maskiner var bekant med detta fel.)



Några bilder från dagens skruvande.

Tanken tömt på olja.

Fläns med ny O- ring före montage

Plansiden av flänsen.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

hlb  
#619179 Sådana här dikesrensningar gillar jag mycket, men idag rök det ett öra på den fina Keslaskopan. Delarna ligger i gyttja eller i diket. Skall söka i morgon med stor magnet, annars blir det att svetsa och svarva.
Ett öra försvann. Har väl bänt upp lite mycket stora stubbar.
Kolla den gamla träbron. Har lyckats behålla den oskadad. Vattennivån sänkt ca 40 cm.
Det gäller att vara försiktig med träden som växer nästan nere i diket.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Førland  
#619183 Med ny pumpe blir jo maskinen god som ny,nesten ihvertfall :-bd .tipper du vil merke at den blir sterkere også med ny pumpe,men husk og kjør den inn pent å ikke gå løs på de største stokkene første dagen.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

stegmaster  
#619345
hlb skrev:Delarna ligger i gyttja eller i diket. Skall söka i morgon med stor magnet, annars blir det att svetsa och svarva.

Synd du finns å langt bort, annars skulle jag vore där med metalldetektoren, så skulle vi nok hittat prylarna innan en min. 8)
Hoppas du har lite tur och hittar med magnet.
Fina bilder. :-bd


Førland skrev:Med ny pumpe blir jo maskinen god som ny,nesten ihvertfall :-bd .tipper du vil merke at den blir sterkere også med ny pumpe,men husk og kjør den inn pent å ikke gå løs på de største stokkene første dagen.

Ja håper det blir bra, men som ny blir den nok ikke uansett, da den er allment noe slitt, men tror den har mange år igjen enda. :smile:
Min er dessuten oppjustert som din til 200bar (Da min var ny var det jo "bare" 180bar), men ifølge Dalen skulle ikke dette være noe problem.
Justerte også opp lavhydraulikken med 10bar, for å få litt mer drag i innmatingen. (Band og ruller, men dette gjorde jeg uten å spørre Dalen). 8)
Vi har skiftet begge bandene 1 gang tidligere, 1 klyvekniv(2/4 kniven gikk av), samt motoren til innmatingsbandet, og nå altså hydraulikpumpen.
Men den har jo gått noen 1000m3 også da på disse 17 årene. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619646 Hände när jag stod under skärmtaket och skulle smörja. Ingen förvarning. Tur i oturen. Finns det ny bom hos rottne?

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

hemhuggare  
#619687 Välplanerad plats något bättre än tvärs över byvägen. Det blir till att plocka fram vinkelslip och svets Intressant projekt

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#619722
kärrabol skrev:Hände när jag stod under skärmtaket och skulle smörja. Ingen förvarning. Tur i oturen. Finns det ny bom hos rottne?

Skulle inte förvåna mej om de har de :mrgreen:
Tur de hände under kontrollerade förhållanden

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#620145 Rottne hade ingen ny så det blir lite arbete till bysmeden

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

hlb  
#620147 Är det du, som är bysmeden, Åke? Blir säkert lika bra som nytt.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Avslutat-02  
#620153 Tvivlar.... :-o

Övertygad om att det blir bättre... :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).