Verkstan

Bilder på haveri.

2266 inlägg 588620 visningar 112 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#512656 Kolla noga om det ändå kan vara möjligt att få ihop det utan förlängare. Jag var ju bergsäker på att det inte gick på något vettigt sätt på min, men sedan löste det sig ganska okej ändå, med lite mindre modifikationer.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

källshult  
#512659 jag har en liknande växellåda på min moheda vagn och jag plockade bort skyddet som sitter på traktorn ovanför kraftutagsaxlen på min gamla traktorn som var en valmet 6300

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

källshult  
#512718 Har fått ihop min bil nu men tyvärr gick det inte så bra när jag skulle starta den bara rasslade mellan drev och kuggkrans vet inte riktigt vad det kan vara men det var för låg batteri späning

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

källshult  
#512843 Nu har jag nog kommit på vad felet är när inte min bil inte starta har monterat svänghjulet fel så svänghjul givare får fel signal till motorstyrningen så det är bara att riva ner igen . Så är det när man är amatör får man göra det två gånger för att det ska bli bra hoppas jag

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#512847 Surt när det blir såna backjobb på så stora jobb. :sad:

Men du löser det. Är inte det minsta orolig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Forestboy  
#512849
källshult skrev:Nu har jag nog kommit på vad felet är när inte min bil inte starta har monterat svänghjulet fel så svänghjul givare får fel signal till motorstyrningen så det är bara att riva ner igen . Så är det när man är amatör får man göra det två gånger för att det ska bli bra hoppas jag

[emoji51]

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Forestboy  
#512850
ananders skrev:
stegmaster skrev:Ja forlenger er ikke bra, men tror ikke det går uten, for da vil pumpa ta imot toppstanginnfestningen.
Mulig det hadde fungert om men vred hele pumpenheten 90 grader?? :???:


@stegmaster Nu har jag inte samma Valtra modell som du och jag vet inte hur mycket det fattas för dig att få på pumpen utan förlängare, men jag fick gröpa ur ca 4 mm i fästplattan med vinkelslipen för att få på pumpen på pto-tappen utan förlängare.


Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Forestboy  
#512851
Forestboy skrev:
ananders skrev:
stegmaster skrev:Ja forlenger er ikke bra, men tror ikke det går uten, for da vil pumpa ta imot toppstanginnfestningen.
Mulig det hadde fungert om men vred hele pumpenheten 90 grader?? :???:


@stegmaster Nu har jag inte samma Valtra modell som du och jag vet inte hur mycket det fattas för dig att få på pumpen utan förlängare, men jag fick gröpa ur ca 4 mm i fästplattan med vinkelslipen för att få på pumpen på pto-tappen utan förlängare.

20180303_190325.jpg

Gjorde egen fästplatta. 10mm plåt.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#513116 Inte så allvarligt haveri denna gång.
Var värre när motorn skar. :d


   TS
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Suzuki Hasse  
#513134 Husqvarna rider fick upp en sten i aggregatet

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#513136
Suzuki Hasse skrev:Husqvarna rider fick upp en sten i aggregatet

😬😬

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

källshult  
#513895 Nu går bilen igen . Upptäckte att svänghjulet var fel det var fel kuggkrans på det nya skulle kollat det innan jag skruvade ditt det tog för givet att det var rätt så drevet på startmotor passade inte i det nya svänghjulet och det tråkiga är att jag beställde det från Tyskland för tre månader sen så kan ej skicka tillbaka det . Det blev inte så billigt att ta delar från mrauto så 6000 kr rakt ner i skrot lådan 😡

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Hema  
#513906
källshult skrev:Nu går bilen igen . Upptäckte att svänghjulet var fel det var fel kuggkrans på det nya skulle kollat det innan jag skruvade ditt det tog för givet att det var rätt så drevet på startmotor passade inte i det nya svänghjulet och det tråkiga är att jag beställde det från Tyskland för tre månader sen så kan ej skicka tillbaka det . Det blev inte så billigt att ta delar från mrauto så 6000 kr rakt ner i skrot lådan 😡

Sälja?

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

stegmaster  
#514371 Inte precis dagens haveri, men senaste gångan man körte med vedmaskinen gick inmatningmattan av.
Detta er 2 gången under 15 år som denna gått av.


Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#516772 Svärfar krabbar med att rikta upp axlarna på trailern.
Egenbyggd bänk ifall ni undrar. :d

Sjukt felbyggd. Korkat att inte ha fjäderbladen längre ut på axlarna. Dom skulle varit under ramen. Då hade dom kommit en dm längre ut på var sida och trailern hade blivit stabilare. Och kanske klarat vikten utan att bågna i axlarna.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).