Verkstan

villman klapp å kråta

404 inlägg 158599 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#338961 Tackar.Tackar :grin: knuten kommer från en datsun pickup

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

totte  
#339002 Se där ja, nåt går det att ha en gammal Datsun till :lol:

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

rikard_e  
#339039 Jag gillar verkligen din lösning på hydraulspakarna, riktigt smart! :grin:

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Fredrik Reuter  
#366452 Hej,
Hur går det med bygget @jim_90 , några uppdateringar?
Det är många spännande lösningar du kommit med i denna tråd och det vore riktigt intressant att veta hur det går nuförtiden.

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366475
Jim_90 skrev:Kortade instrumentbrädan med 25cm å gjorde tiltbar ratt.. lånade några bilder från google för hade inga före bilder

Sådär borde man göra på alla traktorer, det är alltid trångt när man ska kliva i och ur.
Kul att se när du gör sånt jag tänkt på.

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#366557 Judå nog har det hänt endel själva traktorn är det kvar att ljudisolera och frontank.. kranen har jag alla delar utskurna och svarvade delarna färdigt för att börja svetsa ihop..

glasrutorna som var dåliga har jag börjat byta ut och skogstak skall bli snart gjort så fort plåtarna är utskurrna.

Hela projektet har jag flyttat till garaget för det är färdigbyggt så nu får man vara i värmen :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#366559 En annan kul grej.. min bror har köpt nåt att skota med :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

valmet862  
#366570 terri va visst liti körd hörd ja... Hur lang kran blir e ti huggan ?

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#366581 Naa på 900 tima sto e på mätarn men int vejt ja rittit om hä stämbä naa.. men he känns som an e liiti körd mee..

hadd tänkt ja sku laga kran sirka 6 meter. To ja räkna ut så sku ja ha en lyftkraft naapå 500kilo tå så he klara ju aggregati, om trakton kippar så he i ju en ana sak :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#366712 Blev riktigt glad när jag fann denna på nätet. Finns fler än jag som tänker stort med smått :grin:

Denna fanns till salu i väster götaland undrar om köparen finns här på forumet skulle va skoj med en video :grin:
Aggregatet är keto 50
1453131599_images.jpeg
1453131599_images.jpeg (11.49 KiB) Visad 766 gånger

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Ådii  
#366829 Vad blir det för huggaraggregat? Blir det rullaggregatet som du haft eller har du fått tag i nåt nytt? Blir intressant att se kranprojektet också. :smile:

(Na va man sko vila skriv på dialekt iställi men man måst väl ge svenska en chans att läsa va som skrivs å :grin: )

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

alias  
#366832 @Jim_90:

Med risk för att jag har missat något elementärt så tvingas jag medge att jag förstår inte rubriken i denna tråd!

Lycka till med bygget oavsett!

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

axwell  
#366835
Ådii skrev:(Na va man sko vila skriv på dialekt iställi men man måst väl ge svenska en chans att läsa va som skrivs å :grin: )


Ingen fara med den dialekten, kör på bara !
Det finns många marigare dialekter i Sverige, "hel skå we tröinsk" :mrgreen: :lol:

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Seb macahan  
#366836
alias skrev:@Jim_90:

Med risk för att jag har missat något elementärt så tvingas jag medge att jag förstår inte rubriken i denna tråd!

Lycka till med bygget oavsett!

MVH
Alias


Då är vi två!!!

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

trollbacken  
#366838 Tre;)

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).