Verkstan

villman klapp å kråta

404 inlägg 158132 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Guys  
#500130 👍 Tusen tack! 🛠️

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#500781 har testat hinderöverskridning och konstaterat att framkommligheten behöver inte vara högre för var riktigt livrädd att ta mig upp på vägen. svårt att få värkligheten på bild men har sonen som jämförelse.

prövade även att gräva i snön där i traktorspåren för att se hur långt till marken det blir efter snöpackningen och konstaterar att man kan ansluta sig till "markskoningsgruppen" för lågt marktryck :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

alias  
#500846
Jim_90 skrev:har testat hinderöverskridning och konstaterat att framkommligheten behöver inte vara högre för var riktigt livrädd att ta mig upp på vägen. svårt att få värkligheten på bild men har sonen som jämförelse.

prövade även att gräva i snön där i traktorspåren för att se hur långt till marken det blir efter snöpackningen och konstaterar att man kan ansluta sig till "markskoningsgruppen" för lågt marktryck :lol:


Vad skotar du virket med?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#500918 Bror och far har en terri 2020 och far har en mf 3060 med skogskärra. Dessa blir använda lite efter smak och terräng.

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#501407 skogsdag med familjen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

totte  
#501411 Blir man glad av att se :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501421 Fint bygge, bra filmat och fina bilder.
Kul tråd att följa.

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#501446 tackar totte å slurfi. sålänge det finns ett intresse så kommer jag att fortsätta uppdatera :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#501730 hmm nästan roligt jämt. våra livs första pungtering (stavas det värkligen så?)
vi har kört med radialare i skogen sen traktorn var ny men nu tog turen slut 😡

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Bax  
#501731 Punktering.
Surt

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501756 Punktering på bakhjul är tungt, de sjunker ihop så mkt att de är svårt att slaglängden på domkraften att räcka till

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Botvig  
#501887 En rejäl massastock under bakaxeln och sedan lyfta en ända med kranen bruka fungera som domkraft.

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#501924 såg tipset lite försent. hade varit kul att testa men hjulet är borta nu.

min jobbarkompis fråga om jag ville köpa deras nästan nya skogsdäck på passande fälgar till ett bra pris. saken är att dom är 18,4-34 istället för 16,9 som vi had nu. blir det för stor skillnad mellan fram/bakhjulen? vad rekommenderas i detta fantastiska forum?

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

kalhuggo  
#501929 Samma höjd, bara lite bredare :smile:

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

valtra mega  
#501944 Inte är de samma höjd borde skilja ca 6,5 cm på höjden kan ju skilja mellan olika märken också .
Jag far inte till skogen med mindre än 2,5 kg tryck i däcken
Lägg större däck runtom kan inte få för stora däck

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).