Verkstan

villman klapp å kråta

404 inlägg 158443 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#484964 slutar jobbet kl 15.30 helgarna någorlunda ledig. välkommen :coffee-time:

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#487247 ha en bra kväll alla vänner och ovänner. lyckad jakt ock bardisken blev klar så har fått mig på gott humör igen :ymparty:

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#487803 har skruvat lös sågmotorn (volvo f11 010) för att den läcker olja vid stillastående men att såga så funkar bra så jag tror att endast tätningar så fixar detta. var säker på att akeltätningen läckte men börjar undra för tyckte att det kom olja från "skarven" också. finns det nån som har bytt tätningar förut?
1514110187_2017-12-24_12.04.14.jpg
1514110187_2017-12-24_12.04.14.jpg (53.63 KiB) Visad 1763 gånger

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#487812 Skruvarna som håller ihop den lossnade på min så den börja läcka i skarven, har för mej att där ligger en o ring som tätning mellan halvorna och den fick jag byta.
Googla efter rep manual för de är petigtnär man delar o sätter ihop med pumpkolvarna i den

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

rikard_e  
#487815 Efter att ha varit mer eller mindre aktiv på sfo senaste året kom jag att tänka på denna tråden.
Har ju inte varit inne och läst om ditt projekt på säkert ett år.

Så det här blev en riktigt bra julafton :-bd

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Blondin 750  
#487872 Precis som Gnisten83 påpekar så är det viktigt att vara noga när man tar isär och sedan sätter ihop motorn, delarna är märkta likt kamaxeldrivningen på en motor. http://www.comoso.com/uploads/products/ ... 6368a8.pdf
Med denna så renoverade jag min sågmotor så ta det bara lugnt så går det säkert bra.

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#487883 jäklar blondin 750. tackar ödmjukast för den länken. har sökt på en sprängskiss men hitta inte
som jag misstänkte så finns det två o-ringar i skarven som skall bytas. frågan är om jag skall försöka byta själv eller ha den lokala hydraulikverksta att fixa.

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Blondin 750  
#487886 Om jag inte minns helt fel så är man hänvisad till Parker original o-ringar, det är nåt riktigt konstigt mått på de som sitter. Jag ska till verkstan om en liten stund och ska kolla om jag har en renoveringssats kvar med rätt reservdelsnummer. Återkommer..

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Blondin 750  
#487892
Blondin 750 skrev:Om jag inte minns helt fel så är man hänvisad till Parker original o-ringar, det är nåt riktigt konstigt mått på de som sitter. Jag ska till verkstan om en liten stund och ska kolla om jag har en renoveringssats kvar med rätt reservdelsnummer. Återkommer..

Om du köper packningssatsen hos en Keto-återförsäljare så är det här rätt nummer. Motorn heter F11-10/K på ”Ketospråk”, detta för att Keto har en speciell gavel till sina motorer. Alltså märkt med K på slutet, annars lika.

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#487922 ^:)^

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#489370 börjar bli dax att åka till skogs. men en sak jag funderar över när jag lämnar traktorn i skogen och ska ha startat den när det är kallt. har ingen dieselvärmare men har en värmar som går med gas.

men så snubblade jag på denna video där man tar varmvattnet från fordonet man kommer med. tror ni denna process skulle ta fasligt lång tid eller skulle det funka?

och hur bra e det att varm vatten kommer till motorn än att den kalla vattnet värms upp sakta, jag tänker på vridning av topp.

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#490080 hade visst glömt att tacka ådii för hans gammla luftstol som han sålde till mig som var innom min budget :-bd två video på hur jag har det i kontoret filmade jag också




   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

magnusbygg  
#490322 Länge sedan jag var inne o kollade nu, men har du fått igång allt så det snurrar o går?
Hade varit skoj att se en lite längre video på hela ekipaget, väldigt imponerande!

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#490579 judå den går nog att hugga med men helt klar är den ju inte. skogstak skall byggas, stativ för frontvikter, framaksellåsning, och el-hydraulisk handbroms är som nästa men skall se vad jag gör skulle vilja börja hugga nu igen.

längre film kommer nog. skall se när ådii har tid :d

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#490781 dåså. då är man nästan som dom stora killarna och har frontvikter :ugeek: fick tag på zetor-vikter av min fasters man. har inte vägt dom än men inte är dom tunga. har 10st men använder 8st,(150kg uppskattat) vet inte hur mycke vikt som är normal samt vill inte dom ska bli i vägen.

fick med andra sorts vikter sånna som kommer under fronten men vet inte riktit hur mycke jag skall belasta traktorn.

fästen satte jag snett för att inte frigångshöjden skulle försämras. å att mina byxor har spruckit i grenen kan ni strunta i, ni kan ju vara glad att kalsångerna var hela :oops: :d

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).