Verkstan

Øsa 250 707, lampe 12 Dapt fel

3 inlägg 4365 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Øsa 250 707, lampe 12 Dapt fel

Fingar  
#248079 Hei. har nylig kjøpt meg en øsa 250 707 hogstmaskin 90 mod. Var kjempespenende da jeg aldri har kjørt en slik før. Har skiftet filter og oljer på maskinen etter jeg kjøpte den og den virker til å være bra stand. Problemet er kvisteren . Får feilmelding som sier at matehjul ikke er nede! .(lampe 12 lyser på Dapt
Får ikke da kniver til å åpne seg på grunn av feilmeldingen. Synes det er rart at den sier at matehjulet ikke er nede,fordi matehjulet må jo være oppe når den er klar til kvisting. Får kjørt matehjulet ned med bryteren på panelet,og da forsvinner feilmeldingen. Mistenker kanskje at det kan være noe med datan (dapt)til marskinen da det nesten ikke skjer noen ting når jeg trykker på tangentene heller.
Håpet kanskje at noen der ute har noen ide hva som feiler denne og hva jeg bør sjekke først.
Har jo boka til marskinen men står veldig lite om feilmeldingen.

Fingar. :smile:



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Øsa 250 707

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#248667 Första tanken är att Transportläget är på.
Sitter en brytare längst till vänster på tangentbordet ( bredvid mäthjulsbrytaren ).

Problemet är bara att det borde stå "Transport" i teckenfönstret.

Men testa med brytaren,när han är i transportläge så kan man köra svansen.

Finns 2 olika transportlägeinställningar beroende på krantyp.

707-250 så ska han sätta ihop kniv o valsar medan 707-280 med stora kran har kniv o vals öppnade.

Ändras med att trycka F1 skriv sedan VIPP Ö ( vipp överliggande cylinder ) lr VIPP U (vipp underliggande cylinder(280))

Avatar Fallback

Re: Øsa 250 707

Fingar  
#249582 Hei,Takk for tipset. Skjønner jeg det riktig så skal kansje knappen være i stilling 1 til mathjulet når den er klar får å ta imot ståkken.Trodde den skulle stå i 0)( Da slåkner meldingen ,men kniver åpner seg ikke altid.
Den Store kniven har også problemer med å åpne seg,og da hjelper jeg litt til med krana.
Får vel prøve å få tak i en som har kjørt slik marskin slik at han kan vise meg hvordan jeg kommer i gang. Har prøvd masse men ,mulig det er noe datafeil å.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).