Verkstan

Kubota 2550 L elektriskt ventilpaket

6 inlägg 4259 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kubota 2550 L elektriskt ventilpaket

ansu2723  
#245557 Har en liten Kubota på gården. Spaken när man kontrollerar frontlyften är gammal och trög och rörelserna blir inte så exakta som jag önskar. Funderar på att försöka byta till nått system med någon joystick istället. Finns det några små och billiga enheter som man skulle kunna använda eller är det bara att leva med det? Ett plus är om man kan programmera så att när man lyfter så håller sig skopan konstant i samma läge.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Kubota 2550 L elektriskt ventilpaket

alias  
#245560
ansu2723 skrev:Har en liten Kubota på gården. Spaken när man kontrollerar frontlyften är gammal och trög och rörelserna blir inte så exakta som jag önskar. Funderar på att försöka byta till nått system med någon joystick istället. Finns det några små och billiga enheter som man skulle kunna använda eller är det bara att leva med det? Ett plus är om man kan programmera så att när man lyfter så håller sig skopan konstant i samma läge.


Är inte duktig på elektronik, men billigt och programmerbart låter inte helt kompatibelt. Tror du får göra avkall på ett av dessa önskemål.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Kubota 2550 L elektriskt ventilpaket

tallen100  
#245561 Parallellförning till skopan menar du? Blir nog en ganska stor operation att få det att funka elektriskt... å dyrt...

Avatar Fallback

Re: Kubota 2550 L elektriskt ventilpaket

ansu2723  
#245566 Okej. Jag ändrar lite på frågan. Skulle kunna nöja mig med ett billigt elektriskt ventilpaket med en joystick alternativt endast elektriskt ventilpaket. Är ganska hemma på att bygga elektronik så jag kan säkerligen fixa styrningen av ventilpaketet. Har byggt annan styr och mätelektronik tidigare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kubota 2550 L elektriskt ventilpaket

ansu2723  
#245568 Hittade Rotec's styrning komplett och programerbart för 12400:- ex moms vill helst komma undan lite billigare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kubota 2550 L elektriskt ventilpaket

Ingoberra  
#245598 Jag skulle smörjt upp spak å vajrar samt förlängt spaken en aning för å underlätta finlir.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).