Verkstan

markberedare 1710d

7 inlägg 6349 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

markberedare 1710d

j.johansson  
#245015 hej vi ska eventuellt bygga markberedare av en 1710d-04 skulle vara kul med lite tipps och ideer vet inte änn om det ska vara harv eller högläggare



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: markberedare 1710d

Kse  
#245104 Ska den gå som skotare vintertid eller?

Avatar Fallback

Re: markberedare 1710d

j.johansson  
#245149 nej den ska nog bara köras som markberedare

   TS
Avatar Fallback

Re: markberedare 1710d

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245207 Korta vagnen,bort med kran och se till att fästa harven oxå i rören som bankarna sitter på.
Oljenivå boggi till övre påfyllningsproppen,syntetolja i växellådan.

Extra hydrauloljekylare rekommenderas :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: markberedare 1710d

Kse  
#245263 Jag skulle nog behålla kranen men det är ju en smaksak.
När man ändå är igång och bygger om så ska du ju förse maskinen med en större tank, även ordentliga förvaringslådor för oljor, motorsåg spärrblock mm.
Extrakylning kan man som sagt aldrig få för mycket av, ordentlig belysning och en eller två backkameror ska du ju oxå ha. Skulle satsa på helbärande band för maximalt däckskydd och minsta marktryck.

Avatar Fallback

Re: markberedare 1710d

alias  
#245420 Är det bara jag som skulle övervägt en större winch, som kan dras både bakåt och framåt på maskinen för att kunna spela upp ekipaget om den skulle vilja gå mot jordens medelpunkt?

Var i landet ska maskinen gå, objektsstorlek, dominerande terrängtyp?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: markberedare 1710d

reperatören  
#280183 'bumpar gammal tråd* Är extra hydrauloljekyl standard eller måste man bygga själv? Är det nödvändigt?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).