sön 17 nov 2013, 17:03#245015hej vi ska eventuellt bygga markberedare av en 1710d-04 skulle vara kul med lite tipps och ideer vet inte änn om det ska vara harv eller högläggare
Verkstan
markberedare 1710d
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 18 nov 2013, 20:40#245207Korta vagnen,bort med kran och se till att fästa harven oxå i rören som bankarna sitter på.
Oljenivå boggi till övre påfyllningsproppen,syntetolja i växellådan.
Extra hydrauloljekylare rekommenderas
Oljenivå boggi till övre påfyllningsproppen,syntetolja i växellådan.
Extra hydrauloljekylare rekommenderas
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....
tis 19 nov 2013, 00:28#245263Jag skulle nog behålla kranen men det är ju en smaksak.
När man ändå är igång och bygger om så ska du ju förse maskinen med en större tank, även ordentliga förvaringslådor för oljor, motorsåg spärrblock mm.
Extrakylning kan man som sagt aldrig få för mycket av, ordentlig belysning och en eller två backkameror ska du ju oxå ha. Skulle satsa på helbärande band för maximalt däckskydd och minsta marktryck.
När man ändå är igång och bygger om så ska du ju förse maskinen med en större tank, även ordentliga förvaringslådor för oljor, motorsåg spärrblock mm.
Extrakylning kan man som sagt aldrig få för mycket av, ordentlig belysning och en eller två backkameror ska du ju oxå ha. Skulle satsa på helbärande band för maximalt däckskydd och minsta marktryck.
tis 19 nov 2013, 20:18#245420Är det bara jag som skulle övervägt en större winch, som kan dras både bakåt och framåt på maskinen för att kunna spela upp ekipaget om den skulle vilja gå mot jordens medelpunkt?
Var i landet ska maskinen gå, objektsstorlek, dominerande terrängtyp?
MVH
Alias
Var i landet ska maskinen gå, objektsstorlek, dominerande terrängtyp?
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
ons 14 maj 2014, 20:37#280183'bumpar gammal tråd* Är extra hydrauloljekyl standard eller måste man bygga själv? Är det nödvändigt?

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).