Verkstan

Tips sökes.

6 inlägg 3915 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tips sökes.

peo528  
#244263 Tjena.
Jag har köpt en hemmabyggd liten skogsvagn för atv med eget hydraulsystem. Jag körde med den hela förra säsongen men kände att motorn inte var så stabil. Det är en no name 6,5 hk. Jag tänkte jag skulle byta motor på den. Så det jag vill ha tipps om är vad för motor ska jag ha ( fabrikat) ? Är det lönt att gå upp lite i hk? Har ni tips om vart man kan köpa motor på nätet eller nånstans i småland?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Tips sökes.

JensSkoog  
#244283
peo528 skrev:Tjena.
Jag har köpt en hemmabyggd liten skogsvagn för atv med eget hydraulsystem. Jag körde med den hela förra säsongen men kände att motorn inte var så stabil. Det är en no name 6,5 hk. Jag tänkte jag skulle byta motor på den. Så det jag vill ha tipps om är vad för motor ska jag ha ( fabrikat) ? Är det lönt att gå upp lite i hk? Har ni tips om vart man kan köpa motor på nätet eller nånstans i småland?

Bild hade varit till stor hjälp om man ska gi tips.

Avatar Fallback

Re: Tips sökes.

peo528  
#244286 Har tyvärr ingen möjlighet att ta bild. Det är en enkel 6,5 hk med horisontell axel som driver en hydraulpump.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips sökes.

anersimyra  
#244290
peo528 skrev:Har tyvärr ingen möjlighet att ta bild. Det är en enkel 6,5 hk med horisontell axel som driver en hydraulpump.
Du hittar rätt motor hos Honda Sverige AB.
Mvh Anders.

Avatar Fallback

Re: Tips sökes.

axwell  
#244294 Du måste vara tvärsäker på axeldiameter, tex 19.0 eller 19.05 (3/4"), 20, 25 eller 25,4 mm(1").
Om "No name" bara var lite för klen så borde en Honda 200 cc mer än väl räcka till.
Honda äkta hp = +50%
http://www.rcholmshop.se/motorer/

Dom finns i Huskvarna, Småland!

Användarvisningsbild

Re: Tips sökes.

anersimyra  
#244295 Där har du motorer till riktigt bra priser. Du ska inte oroa dig över att starthandtaget går ut åt "fel håll" på Hondorna, det är bara att flytta startapparaten till rätt position.
Mvh Anders.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).