Verkstan

Kamrem Skoda

22 inlägg 37120 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kamrem Skoda

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232121 Samma på vw 1,7 d har jag för mig. Du bör ju kunna en utskrift från en verkstad på hur allt ska stå. Annars finns det garanterat manual på Skoda-forum...

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Kamrem Skoda

lugnberg  
#232235 nu har jag kollat i datorn , hittade lite om kamremen på skoda 1.9D du kan la kolla om det är rätt motorkod (AEF). men jag länkar en bild här http://fuskbugg.se/dl/LE8yqs/kamrem%20skdoa.JPG så får du se om de hjälper


//DL

Avatar Fallback

Re: Kamrem Skoda

BM-röd  
#232252 Brukar ju kunna vara en märkning innan nollan för tänd inställningen på bensin stutt motorerna! Det kan luras lite i bland när svänghjulet är lika på bensin och diesel motorer!

Avatar Fallback

Re: Kamrem Skoda

sveakatten  
#232265 Tack Lugnberg.

Jag har hittat något liknande men det är bra att få det bekräftat.
Hur ser jag att kolven är i topp?
Jag har märkt inställningsmärket som passade bäst när jag kollade nya motorn, men den verkar stå ett kugg fel.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kamrem Skoda

lugnberg  
#232324 Lossa spridarn så kan du känna när den är i topp , o när ettan är i topp så ska märkningen stämma på svänghjulet .

//DL

Avatar Fallback

Re: Kamrem Skoda

BM-röd  
#232385
BM-röd skrev:Brukar ju kunna vara en märkning innan nollan för tänd inställningen på bensin stutt motorerna! Det kan luras lite i bland när svänghjulet är lika på bensin och diesel motorer!

Jag var nog lite otydlig! jag menade att det "KAN" vara så! för att vissa tillverkare använder samma svänghjul på både bensin och diesel motorer!

Avatar Fallback

Re: Kamrem Skoda

sveakatten  
#232668 Äntligen är det gång på Skodan, jag har försökt starta den i 3dagar(kvällar) utan resultat.
Fick reda på att det är stöldskydd på denna, så jag flyttade över gamla pumpen men inte ett slag.Jag trodde att den inte orkade suga fram diesel så jag har suttit och gnessat på startmotorn i flera dar. Till slut provade jag med start spray och då gick den så länge sprayen fanns kvar. Då började jag misstänka att tändningen stod fel fast märkningen var exakt, flyttade pumpen ca 1cm och då hoppade den igång. :P

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).