Verkstan

Nordfor vinsch

4 inlägg 7102 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nordfor vinsch

Oljedroppen  
#223862 Jag har en Nordfor motorvinsch och undrar om någon kan hjälpa mig med manual och ett elschema samt gärna andra ritningar eller instruktioner. Radiostyrningen krånglar så en del tips mottages!



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Nordfor vinsch

Hiway  
#279614 Fortfarande intresserad? Vi äger å kör med en sån hemma. Har originalmanualen och det är nått slags elschema där. Men vi har bytt ut fjärrkontrollen mot nyare.. men reläerna är fortfarande samma. Visst är det tefatsvinschen du menar eller är det nått annat? 8)

Avatar Fallback

Re: Nordfor vinsch

Gäddviken  
#282267 :???: Jag tänkte anmäla mig till "klubben". Jag har en åxå dock inte kört den i skogen ännu , vet ej om jag kommer göra det heller , då jag har div vinschar på olika fordon.
Jag kan få ut viren med radiokontrollen men inte in, är det ngt du känner igen från din?
Vore roligt med lite bilder o tekniker på den i arbete , hur fraktar du den , jobbar du med brytblock , har du kvistningstillbehöret som man drar stammen igenom med knivar?

Användarvisningsbild

Re: Nordfor

Johan jinghage  
#640766 Är intresserad av att köpa 0768025789 Johan

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).