Verkstan

Uppgradering av dator - Dual

3 inlägg 3685 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Uppgradering av dator - Dual

Knasterbajs  
#222572 Okej, hej säger jag då, ny här sen några dagar :)

Jag testar min fråga i verkstaden (verkar mest vettigt), jag är en "datanörd" normalt som numera tillbringar mina dagar i en Ponsse Dual -04.

Och ni kan nog förstå vart jag vill komma med detta?

Japp, VAD kan man göra med datorn som är i maskinen (segt elände) 2,0 Ghz 25mb ram, och 8 delat med grafiken.


Någon som sitter på nån PDF eller annan info om denna dator?
Jag är i seriöst intresse av detta, för att denna dator är segare än min klocka idag, jag har fixat Wifi i den nu, men jag vill som sagt byta lite mera "hårdvaru" detaljer i den.

Så snälla, rädda mig från denna ondo av seg MS dator, lovar å tala om här vad jag gör med datorn när den fixas om så önskas :)


*puh" första trådstarten avklarad :grin:

EDIT:

Det jag vill veta är, moderkort, processor sockel, minnen osv.
Kommer bygga den efter eget recept sedan när all nödvändig info är insamlad.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Uppgradering av dator - Dual

finskpinne  
#222683 Är det inte enklast att bara öppna burken å kolla va som finns där!? Har en ponsse silveropti dator liggandes i garaget men den är ju äldre än den du har i din maskin så jag kan inte hjälpa dig.

Det jag skulle satsa på är SSD för att snabba upp den. Och om möjligt lite mera minne...

Användarvisningsbild

Re: Uppgradering av dator - Dual

Knasterbajs  
#222736 Tja,

Jovisst kan jag riva ut den, men tänkte slippa det då den används varje dag, så tänkte att det "borde" finnas några uppgifter på den om vad som sitter i och kunna beställa lite godis som man kunde slänga i den när den ändå är utriven.

Sitter nån äldre form av SSD i den nu.

266mhz minnen? hmm... görs dom liksom ens längre?

Tanken var att göra en form av "mediadator" som har hemma vid tv (=litet format),
men att veta vad som ska vara i kontakt väg i avseende COM portar osv som används av datorn idag.

Att sitta vid 2400mhz minnen och 12 kärnigt på kvällarna sätter sina spår. :roll:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).