Verkstan

deutz 6006 missljud från växellåda?

6 inlägg 5543 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

deutz 6006 missljud från växellåda?

knudas86  
#211898 hej har nyligen köpt en deutz 6006, och det kommer ett knackande ljud troligtvis från växellådan, låter lite på låga växlar och mer och högre på höga växlar (även på backen) funderar på om det kan vara lagret på utgående axeln i växellådan som håller på att ge sig? har någon varit med om detta eller liknande problem? mvh martin



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: deutz 6006 missljud från växellåda?

Åke Nilsson  
#211997 Hej !
Det är inte hydraulpumpen som går mot mottryck ?
Kolla att reglagen står rätt till hydrauliken.

Avatar Fallback

Re: deutz 6006 missljud från växellåda?

knudas86  
#212007 hej jag är ingen van traktorförare men jag ska försöka kolla alla reglage, men lastaren fungerar utmärkt att köra med och likaså trepungtslyften, är det nått annat man ska tänka på med hydrauliken? mvh

   TS
Avatar Fallback

Re: deutz 6006 missljud från växellåda?

knudas86  
#212510 nu har jag rivit växellådan och hittat två drev som det saknas tänder på, vet någon var man kan få tag på sånt? mvh

   TS
Avatar Fallback

Re: deutz 6006 missljud från växellåda?

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212854 Hej!

TK traktordelar verkar ju ha en hel del saker: http://www.tktraktordelar.se/?page=transmission&pid=137

Avatar Fallback

Re: deutz 6006 missljud från växellåda?

knudas86  
#212862 har letat efter nytt men det verkar vara helt kört, så jag började leta begagnat och tk hade inget alls till min växellåda tyvärr, men laholms traktordemontering hade en hel del grejjer, så nu behöver jag bara få ur dreven ur växellådan så jag ser nummrena på dom, skulle vara bra med en sprängskiss på lådan men det verkar vara lika kört det om man inte ville beställa en bok från usa för ca 500-700kr =)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).