Verkstan

Kemppi Minarcmig 170 evo

3 inlägg 6337 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kemppi Minarcmig 170 evo

RTH  
#206416 Hej
Har tittat på olika mig svetsar och skulle få ett bra pris på 170an. Har också lurat på 3fas Kempomat och dylika, men tillika tilltalar "flyttbarheten" på en lite mindre eftersom det blir lite svetsning på olika ställen på gården. Läste en test där man lovordade en lite äldre 150a modell av minarcmigen.

Svetsar nästan aldrig över 6mm godstjocklek. Tror ni man klarar sig med en dylik?

RH



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Kemppi Minarcmig 170 evo

maltex  
#212268 Med 0.8mm svetstråd och rimliga förväntningar så kommer man långt med en sån,för så länge man inte tror att man har en produktionssvets räcker en modern enfasare.Men för att inte riskera att bli besviken ska man se till att ha tillräckligt grova skarvsladdar.Spänningsfall i anslutningskabeln är nog det som gett enfassvetsarna mest dåligt ryckte.Har själv en enfas Esab origomig c170 som ersatte en äldre trefas 170A svets och prestandan vid likartad användning var jämförbar ,flitigt ej yrkesmässig användning från bilplåt till för grovt (över 8-10mm).

Användarvisningsbild

Re: Kemppi Minarcmig 170 evo

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212294 Jo, kan nog vara en bra svets om man behöver flyttbarheten osv.
Jag har en Kempact trefasare och den känns redan lättflyttad.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).