Verkstan

Problem med hissa hyd. tank H8

1 inlägg 1802 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med hissa hyd. tank H8

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182358 Har ett knepigt elfel på H8an när jag ska hissa hydraultanken. sitter ju en "skruvkolv" med en elmotor på, från "tollo linear" i kristianstad.
Började med att säkringen gick direkt när jag skulle hissa tanken..provade att skruva bort den å provkörde den lös,då funkad den utan problem. såg att en kabelsko hade krypt ut lite ur sitt hölje å tänkte att det nog hade blivit kortslutning där.

Så jag skarvade om den och satte tillbaka och sen har det funkat några gånger.
Men nu har det lagt av igen,och likadant som innan funkar den när jag har den lös och även om jag försöker jorda chassiet i maskinens chassi och har även provat den med viss belastning ihopspänd med spännband.

Står något om att den inte ska skruvas sönder och "no serviceble parts inside" på den men det känns som det borde va nåt ganska enkelt glapp i den kanske?

Nån som har haft liknande problem lr skruvat isär någon sådan?
Flyger det kol och fjädrar åt alla håll om man öppnar så man ska undvika det kanske :???:



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).