Verkstan

motorsågs förgasare på moped

7 inlägg 9174 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

motorsågs förgasare på moped

brum brum  
#176392 veden e färdig o husrenoveringen står stilla så jag tänkte pigga upp min moped litegrann i stället. 3 vxl sachs motor med 14 mm förgasare :cry: sen kom ja på att jag har lite motorsågar i källaren och dom förgasarna är mellan 17 - 22 mm och jag undrar om det är någon som testat det konceptet? :wink: förgasarna är av märket walbro
nyfiken 45 åring 8)



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: motorsågs förgasare på moped

a_larsson  
#176464 Det har jag provat! Funkade rätt hyfssat, dessutom stämde väll bulthålen på sachs om jag inte minns fel. Det som var lite bökigt var att få till nått bra med gaswiren och att bränsleanslutningen e så liten på förgasaren.

Användarvisningsbild

Re: motorsågs förgasare på moped

Valmet6400  
#176534 Har också gjort det i tiderna på en kompis tunturi tiger aqua (vattenkyld morini) gjorde eget insug. Hade förgasare från en gammal HVA 154 om jag inte minns helt fel. Gick riktigt bra, var liksom föregående skribent lite bökigt att få till det med gaswiren.

Avatar Fallback

Re: motorsågs förgasare på moped

brum brum  
#176559 det får bli ett försök vore väldigt skoj att få det o fungera dåde flesta åker med bing dellorto mikuni mm
ojva dom skulle undra va de e för en liten skit förgasare
rapport kommer senast i nästa vecka för den som undrar hur det gått
skicka gärna tips på lösningar mm under tiden mvh brumbrum

   TS
Användarvisningsbild

Re: motorsågs förgasare på moped

totte  
#176563 Undrar om självtrycket från tanken räcker för att mata fram soppan genom pumpmembranet och dess ventilklaffar. Annars måste du fixa en anslutning från vevhuset till impulskanalen i förgasaren.

Användarvisningsbild

Re: motorsågs förgasare på moped

viktor meck  
#176736
totte skrev:Undrar om självtrycket från tanken räcker för att mata fram soppan genom pumpmembranet och dess ventilklaffar. Annars måste du fixa en anslutning från vevhuset till impulskanalen i förgasaren.


Håller med totte där. men man kan ju alltid testa :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: motorsågs förgasare på moped

Valmetmannen  
#176986 Funkar fint, har en polare som kör Helkama Raisu i 80 med motorsågsförgasare :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).