Verkstan

renovera boggiband

8 inlägg 5343 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

renovera boggiband

Nässén  
#173865 Tänkte bara höra om ni har några erfarenheter av renoverade boggiband både själva jobbet och hållbarheten?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: renovera boggiband

Nässén  
#174862 Ingen som har några erfarenheter??

   TS
Användarvisningsbild

Re: renovera boggiband

finskpinne  
#174863 Har nog själv svetsat på nya "ribbor" på Olofsfors Eco-Track och nya dubbar. Dom har väl hållit lika länge som dom farbikssvetsade dubbarna gjorde. Har aldrig nött ett band så länge att sidolänkarna skulle behöva renoveras, för terrängen här e så stenig så plattorna nöts bort förrän sidolänkarna hinner nötas upp...

Bör kanske tilläggas att jag inte har haft någon större skotare än en "tolvtonnare". På större skotare är ju påfrestningen betydligt större. Men den steniga terrängen här i trakten ställer ju nog banden på prov varje dag...

Användarvisningsbild

Re: renovera boggiband

finskpinne  
#174864 Man får ju köpa färdigt gjorda "halvmånar" som man svetsar på sidolänkarna. Och gör man jobbet rätt så ska dom ju bli lika starka som nya...

Användarvisningsbild

Re: renovera boggiband

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174865 är dom här som renoverat o svetsat på halvmånar o det håller inte på 14tons skotare o uppåt, härdningen försvinner ur krokarna när man svetsar på halvmånarna, det funkar nog bättre på mindre skotare eller som framband men inget att ha på bakvagn

Avatar Fallback

Re: renovera boggiband

bård  
#181796 Noen som vet hvor man kan få kjøpt slike halvmåner

Avatar Fallback

Re: renovera boggiband

jeg  
#181798 http://www.messmide.se/

Avatar Fallback

Re: renovera boggiband

bård  
#181799 Takk

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).