Verkstan

Kina kvalitet

52 inlägg 37471 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kina kvalitet

elis  
#171912 Outgrundliga äro Mammons vägar.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Kina kvalitet

foton  
#171915 Jag är lite förundrad över all energi som ni alltid har till att spy galla över allt som kommer från Kina. Själv kör jag till full belåtenhet Foton traktor, Sumo grävmaskin, Meec motorsåg.

Användarvisningsbild

Re: Kina kvalitet

machonisti  
#171920 Använder du grejerna yrkesmässigt? Hoppas du ser frågan som allvarlig jag menar inte skämta med dig, det gör jag på jobbet.

Användarvisningsbild

Re: Kina kvalitet

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#709193 Väcker en gammal tråd till liv.
Uppenbarligen verkar kineserna inte ha så bra kvalité på sitt vaccin heller enligt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3J ... onaviruset
Ett citat ur texten:
"En ny studie från Chile visar till exempel att en dos gav ungefär 3 procents skydd, och två doser 56 procent. Läkemedelsbolaget Sinopharm hävdar själva en effektivitet på 79 procent. Enligt studier från Hong Kong och Brasilien har Sinovac en effekt på omkring 50 procent bland människor mellan 18 och 60 år."
Att jämföra med Astras vaccin som tydligen är uppe i 76% efter första dosen enligt https://www.avanza.se/placera/telegram/ ... dosen.html

Avatar Fallback

Re: Kina kvalitet

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#709215 Och ryssarnas Sputnikvaccin.
Ryssarna har ett avtal ned Slovakien. När Slovakien påtalar att det vaccin de får levererat från Ryssland inte överensstämmer med den formulering som det enligt avtal och studier skall ha så kräver Ryssland att vaccinet ska återsändas samt att avtalet har en klausul att ingen publicitet om vaccinets egenskaper eller kvalitet får ske. Slovakierna valde nu ändå att berätta.

Användarvisningsbild

Re: Kina kvalitet

DennisCA  
#709307
halvproffs skrev:Tänker närmast på Japan, skräp och dåliga kopior som det kallades på 70-talet. Bilarna tex var väl inte fulländade precis men nu tycker nog alla att det är kvalite rakt igenom i det mesta.
Hörde för nån dag sen att en säljare av kinesiska skogsvagnar till atv;s tröttnade och böt alla hjullager direkt efter många reklammationer.
Undrar hur det är om 20 år........?


Förmodligen värre än idag skulle jag tro, Kina har en ålderspyramid som får tysklands att se bra ut och det är bara toppen av isberget. Jag tror dom har peakat redan eller är väldigt nära. Tillväxten har börjat sakta i och många av deras mål har inte uppnåtts och nu börjar en massa faktorer komma emot.

Användarvisningsbild

Re: Kina kvalitet

DennisCA  
#709309
machonisti skrev:
dbe0006_metsuri_moottorisaha_20120214174922.jpg


Kinasåg i Finland finns säkert i Sverige ochså antagligen heter den nåt i stil med huggaren eller nåt liknande ungefär samma som finska metsuri.

Men tänk priset är endast 59 €, billigaste jag sett. Jämfört med min Stihl ms 200 är det rena kapet. Oavsett ställer jag mig tvivlande till att köpa kinasågen. Har hört mig för lite och en del är nöjda emedan andra är fullständigt missnöjda. Verkar vara stort problem hos plastdelarna.


Jag ställer mig tvivlande då jag tänker i årtionden då det gäller dyrare inköp. Kan jag reparera denna såg och hitta reservdelar om 15 år? Jag vill inte slänga och köpa nytt. Jag brukar därför köpa begagnat av kvalité.

Aldrig dock köpt en motorsåg (har en MS170 som jag fick med huset) men funderar om man borde göra samma där, köpa nån jonsered eller stihl eller husqvarna av bra modell och rykte som det finns reservdelar och serva upp den, istället för att köpa nytt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).