Verkstan

Instruktionsböcker

5 inlägg 3580 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Instruktionsböcker

kennethikurvan  
#157193 Hur många av er lagar/servar era maskiner själva?
Har själv en Vimek G30 som jag letar verkstadshandbok till för att kunna laga själv, var har ni hittat era verkstadsböcker?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Instruktionsböcker

Kse  
#157199 Välkommen till forumet.
Lättast är ju att vända sig till tillverkaren för att få tag på böcker, är det ärldre grejer så kan det ju vara lite besvärligt. Har man tur kanske det finns att ladda ner någonstans på nätet, finns ju en del instruktionsböcker och manualler här på forumet om du går in på skogsbiblioteket under fliken "mer" högre upp på sidan.
Kanske är det någon forummedlem som har en sån verkstadshandbok som du söker och kan tänka sig att kopiera eller sälja, skickade själv just iväg en volvo 971 instruktionsbok till Norge efter kontakt här på forumet.
Får du inget napp kan du prova att annonsera på tex Blocket.se eller på vår egen annonsavdelning för all del. På Tradera.com kan man med lite tur oxå hitta sådan literatur.
Handböcker och instruktionsböker följer ju ofta med maskinen sen ny och går sedan i arv till nästa ägare, har du inte haft maskinen sen ny och vet vem tidigare ägare är så kolla där.
Lycka till.

Avatar Fallback

Re: Instruktionsböcker

Midgård  
#157221http://www.maskinisten.nu kan man hitta en hel del instruktionsböcker och verkstadshandböcker. Dock verkar det fn vara något inloggningsproblem på sidan.

Avatar Fallback

Re: Instruktionsböcker

Månskensbonnen  
#157243 Olssons i Ellös har en hel del, men mest till traktorer.

Avatar Fallback

Re: Instruktionsböcker

kennethikurvan  
#157506 Tackar så jättemycket för era svar, jag har bra nytta av dem:)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).