Verkstan

Dieselvärmare som kör slut på strömmen

16 inlägg 46720 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dieselvärmare som kör slut på strömmen

MrEast  
#150387
bengt.a skrev:Kanske även dax att bryta ovanan att ha bilen parkerad med nyckel i,försäkringsbolagen är väl inte så glada över nyckelstulna bilar.


Jo det är väl sant men varken Jehovas eller jultidningsförsäljare hittar hem till mig och klarar jag mig från dom så känner jag mig jäkligt säker på att inga tjuvar hittar dit :lol:

Verkar som problemet var att jag körde diesel värmaren 3ggr på ca 30min körtid (morgon körde sedan till jobbet, lunchen utan att köra bilen och sedan på eftermiddagen varpå bilen inte startade) i kombination med olåst bil och nycklarna i låset. Har gått bra sedan dess.
Dessutom hade en polare en Calix laddare liggandes som jag funderar på att köpa så kan man ladda batteriet när man har uttag nära till hands tex på jobbet och i förlängningen blir det nog att komplettera med en elektrisk motorvärmare. Tror dock inte att en elektrisk värmer lika bra motorn är ju fullvarm när man kört dieselvärmaren kupen likaså.

Tackar för alla tips detta e verkligen forumet man kan fråga om allt, nästa gång kör vi lite mjukvarufrågor om EHF system :geek:

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).