Verkstan

230 V på traktorn

17 inlägg 11811 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: 230 V på traktorn

Midgård  
#147987 JD: innan du skickar på Tortor 655 nämnda winch är det nog på sin plats att upplysa honom om hur grova kablar han beöver från batteribanken för att strömförsörja winchen!!
Ovan 8000W/4000W omvandlare, har du JD någon prisindikation på en sådan?
Att tänka på om man sätter in en omvandlare av denna effekt är att om man inte har en generator med tillräcklig effekt (maskiner med 12V/4000W generator är nog lätt räknade) dras batterierna ur!

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: 230 V på traktorn

jd6630  
#148008 till vinchen drar du nog enklast en grov batterikabel,men de fina e att de e en bärbar vinch så 10mm kabel ska räcka enligt uppgifterna ja fick. vid akut plats. vid montage fordon 50mm kabel. visst 10mm e lätt o ha på en kabelvinda o dra me saj ut. men i detta fallet så hade en fast montering räckt
de jag reagerar på e att den ska anslutas till 3pols uttag o me 10 mm kabel har vi nog redan ex antal problem innan vi fått snurr på vinchen. men helt klart en bra sak o ha med i hytten vid nödsitutationer


omvandlaren ....ja du kolla hemsidan men ca 10lax
firman hade annons på blocket så de var där ja hittade den
kräver mer än 366 amp från batteriet, kan tänka maj du behöver ett stoort batteri med ström matning från generatorn så du laddar på, men kontinuerlig drift vet ja ente om batteriet klarar mer än nån min. möjligt ett truckbatteri
men de finns andra omformare med

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).