Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2377 inlĂ€gg 766003 visningar 174 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Klyv Bixby  
#732800 Gravyr fĂ€rdig 😇

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

KallkĂ€llene  
#732864 Byggt Ă„ byggt, men ja ”renoverade” motorsĂ„gshĂ„llaren pĂ„ Gallringspellen ja hĂ€mta igĂ„r

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

hlb  
#732962
LÀnst upp lyfter griplastaren upp takstolarna som monteras i par. Hade inte nÄtt upp lÀngst ner.
Byggde och byggde. Maskinhallen av suterrÀngtyp Àr ju inte klar Àn, men det artar sig.
Eftersom det Àr sÄ högt i nederkant nÄdde inte griplastaren upp med takstolarna, sÄ vi fick placera dem parvis dÀr uppe och sedan spela ner dem parvis med hypron, SlÀpskor av Q8 oljedunkar gjorde att det gled lÀtt.
Repstyrning genom plaströr.
Ser ni Hypron lÀngst ner som slÀpar ner taktstolsgrupperna med den radiostyrda winchen?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Klyv Bixby  
#732964 Finurligt löst 👍

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Klyv Bixby  
#733061 FortsĂ€tter spamma bilder pĂ„ min bĂ€nk 😇
BÀnken Àr byggd i mitt lilla förrÄd med cirkelsÄg, exenterslip, skruvdragare och stÀmjÀrn. Gravyren med miljonvarvare frÄn biltema och 6mm roterande fil för metall.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

totte  
#733098 Mycket fin bĂ€nk 👍

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

tallen100  
#733126 Riktigt snyggt 👍

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

axwell  
#733546 Vinter och snö sÀgs vara pÄ vÀg, dags att förbÀttra stabiliteten i lastaren.

TvÀrröret som jag fick böja lite till och Ànnu mer, ska Àven ge ett visst skydd av elvinschen.

Om det funkar som tÀnkt kan jag demontera och svetsa det jag inte kom Ät med lastarstödet pÄ plats.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Klyv Bixby  
#733559 Är kanske inte byggt men iaf grejat. HjĂ€lp min farbror att byta plĂ„tlister pĂ„ sitt hus och garage. Å nej jac Ă€r ingen plĂ„tslagare men kan iaf fixa lite 😀

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

hlb  
#733886 FortsÀtter maskinhallsbygget. Virket som legat under presenning nÄgot Är ser inte bra ut, men Àr fint under ytan. HÀr sÄgar jag till 1 1/2" laskar av 2" plank. Positivt överraskad.
SÄgat bort 12 mm som ligger med utsidan upp till vÀnster. FÀrdiga lasken till höger.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Zixten  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#735022 Inte riktigt sĂ„ fint som era byggen, men det funkade rĂ€tt bra, fixade till sĂ„ att jag lĂ€tt fĂ„r en lerduvekastarvagn efter fyrhjulingen, funkar ganska bra, nu slipper man ligga pĂ„ knĂ€ nĂ€r man skickar ivĂ€g duvorna. 😎 😎 😎 😎




Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

leifa.k  
#735030 Är inte dagsfĂ€rskt men, Snöade in pĂ„ grindar vilket vi behövde till tomten. Köpegrindar var ju sĂ„ förbenat dyra. SĂ„g nĂ€r jag passerade skrotbaljan pĂ„ jobbet ett par sĂ€nggavlar lutade mot skrotbaljan, GRINDAR poppade upp i huvet. Fick reda pĂ„ vem som Ă€gt dom och de skulle slĂ€ngas :) Tog dem, köpte gĂ„ngjĂ€rn o lĂ„sklinker? pĂ„ Biltema, mĂ„ttade mellan grindstolparna, skar isĂ€r sĂ€nggavlarna o svetsade ihop dem sĂ„ det passade. Skall ni ha billiga grindar sĂ„ satsa pĂ„ sĂ€nggavlar. Köpte ett annat par för en hundring pĂ„ loppis som ocksĂ„ blev grindar.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Fixaren1  
#740964 Julklapp till frun. Ett skÄp sÄ man slipper se brandslÀckaren fast öppet sÄ att man ser att det Àr en brandslÀckare i. Med fÀrdigt resultat Àr jag inte helt nöjd med fÀrgvalet. Ska dock hÀngas upp pÄ vÀggen och dÄ matchar det tapeten Àr det tÀnkt.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Brorsan  
#741022
Fixaren1 skrev:Julklapp till frun. Ett skÄp sÄ man slipper se brandslÀckaren fast öppet sÄ att man ser att det Àr en brandslÀckare i. Med fÀrdigt resultat Àr jag inte helt nöjd med fÀrgvalet. Ska dock hÀngas upp pÄ vÀggen och dÄ matchar det tapeten Àr det tÀnkt.


Den ska jag kopiera om du inte misstycker.
Brandvarnare Àr ett mÄste, tycker Àven frun men nÀr jag stÀllt upp brandslÀckaren Àr den nerplockad i kÀllaren efter nÄgon dag.
Den Àr ju sÄ ful!!

AnvÀndarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Henrik-  
#741389 Har gjort ett nytt skydd för kylaren. Och innanför sitter ett returfilter till frontpumpen. Gjorde Àven ett fotsteg.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).