Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2372 inlägg 765072 visningar 172 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

totte  
#438049
sundelius skrev:Har länge varit trött på bakfall i duschen.
I helgen blev det nya klinkerplattor och idag var jag hemma och vabbade med pojken och då blev det fogat.
Nu fattas bara lite mjukfog sen ska jag slippa att sitta i badkaret och plaska :smile:


Visst är det väl märkligt att det verkar vara så hiskeligt svårt att bygga duschar där golvbrunnen inte är högsta punkten :roll: . Kan inte minnas att jag nånsin sett nån med riktigt fall. Ja i vårt förra hus gjorde jag, liksom du, om det och sen så rann vattnet ut.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438054 Elektrikern som vi hade till hjälp när vi renoverade sa att det är lättare att flyga till månen än att få rätt fall i ett badrum, för till månen har dom redan varit. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

totte  
#438285 :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

anersimyra  
#438552 Dammskydd inför det mer än månadslånga stambytet.. :shock: :shock:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Førland  
#438866 Har lenge tenkt å bygge hyd redskaps lås på frontlasteren,ikveld ble planen til virkelighet.låsen kjøres med 3dje funksjonen,monterte en kule ventil så låsen kan stenges om utagene skal brukes til feks tømmerklo.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

benestad  
#439101 Har bara två banken på min huggarvagn går bra att köra timmer upp till fem meter sen går det inte så bra har gjort ett banke till och det fungerar kanon bra slipper att flytta hjulen på ramen :-BD

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439146
Førland skrev:Har lenge tenkt å bygge hyd redskaps lås på frontlasteren,ikveld ble planen til virkelighet.låsen kjøres med 3dje funksjonen,monterte en kule ventil så låsen kan stenges om utagene skal brukes til feks tømmerklo.

Det såg nästan för enkelt ut!
Funkar det bra?
Nåt i den stilen har jag funderat på.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Førland  
#439154 Ja det fungerer hyfsat som dere sier :lol: har testet det idag ved veksling av div redskap

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Vardon  
#439179
Slurfi skrev:
Førland skrev:Har lenge tenkt å bygge hyd redskaps lås på frontlasteren,ikveld ble planen til virkelighet.låsen kjøres med 3dje funksjonen,monterte en kule ventil så låsen kan stenges om utagene skal brukes til feks tømmerklo.

Det såg nästan för enkelt ut!
Funkar det bra?
Nåt i den stilen har jag funderat på.


Jag med. Men jag har ingen 3e funktion så jag lär behöva 6-2 elstyrd ventil.

Snyggt Førland

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439183 Snyggt, när jag byggde om Hydreman la jag kolven direkt mellan tapparn för de var för lång rörelse på hävarmen på den typ 160grader

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

rocky  
#439270

Rc Scania R620

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Sagabo  
#439297
Efter 17 års funderande fick jag äntligen tummen ur... Då det gamla länkaget var misshandlat till oigenkännliget så gjorde jag en egen konstruktion. Monterade även en 6/2 ventil då lastare inte hade 3:de funktion.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439362
Sagabo skrev:
1487529091_20170219_161913.jpg
Efter 17 års funderande fick jag äntligen tummen ur... Då det gamla länkaget var misshandlat till oigenkännliget så gjorde jag en egen konstruktion. Monterade även en 6/2 ventil då lastare inte hade 3:de funktion.

Vad kostade hydrauliken totalt?
Nätt bygge.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Sagabo  
#439375 Cylinder och ventil i från Oie. 800 kr för cylindern och 1500 kr för ventilen. Slangar och kopplingar ca 1500 kr från Swedol.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Arvid1  
#439420 Ws

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).