Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2372 inlägg 761396 visningar 172 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#529994
Kärran är inne

Påbörjat ett enklare car port bygge förra veckan och nu verkar det
börja bli klart för säsongen, målning mm skjuts till nästa år.
Om allt flyter på så borde det vara vintersäkrat imorgon.
Trevligt att ha bilen under tak.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

husqvarna_med_sthil  
#531456 Skulle ha varit iväg och skotat virke ikväll men jag var i sanning inte på humör så jag tog tag i en annan liten fundering jag har haft ett tag och kapade till några rör att göra ett stödben av till snöbladet. Man är ingen byggare men kan så pass att jag brukar få ihop det... nu är det bara ett borrhål kvar sedan till att svetsa fast det ena röret på bladets tvärgående balk på trepunktsfästet.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#531945 Nu är det ett par år sen men kan bjuda på ett bidrag ändå :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

TheJo  
#534116 "Byggde" är väl att ta i.

Men är man för snål för Peltor. Så får det bli blåtandsmottagare och ett par gamla lurar.

Funkar helt ok för mig.
Men hade funkat ännu bättre om jag tagit ett par hörlurar som faktiskt funkar :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Avslutat-01  
#534129 är det ett par radiolurar du byggt om?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

TheJo  
#534135
bork skrev:är det ett par radiolurar du byggt om?


Nej, det är så enkelt som en https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bi ... 034.12086/ som jag har i de vanliga hörselskydden.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Seb macahan  
#536079 Detta är dagens byggprojekt. En avjämningsbalk. Tanken är att den ska gå o sätta på både pallgafflar och till grävmaskin med s40 fäste. Än så länge bara för pallgafflar. Varför, för lång leveranstid...och sen är det ju kul o bygga!!!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

halvproffs  
#536358 Vid dåligt väder är det tur att man har snickeriet att hålla till i.
Känner mig nästan som en välkänd person på detta forum som alltid pysslar med olika saker. Dock är det inte så många kalas här😅
Varsitt skåp till mina 2 barn i julklapp.
Bord gjort på beställning.
Styltor till 2 av barnbarna.
Bössa till yngsta barnbarnet. 2år.
Bordet blev äntligen klart med paraffinoljebehandling. Till jaktstugan?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

halvproffs  
#536359 Mitt vänstra knä är dåligt just nu så då få skogen vara och då passar det bra att vara i snickeri. Nu blir det Friends Arena och hästhoppning. Någon som ska dit?

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Erre  
#536377 Hoppas knäet blir bra snart proffset! :-bd

Å du kan väl ha lite kalas för dig själv där ute i snickarverkstan.
:ymparty:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Hanses_Enånger  
#536390 Blev en ny sida på gödselplattan alldeles innan vintern. Hade gamla överväxta ibalkar liggandes som vi slipa upp och målade ocj försågs med grova uppståndare med fack för vanliga 45/195*5100mm tryckvirke från byggmax. Hittade även ett paket m16expander i ett hörn i verkstan som var rätt så outforskat så då blev det klart.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

sundelius  
#536467
halvproffs skrev:Vid dåligt väder är det tur att man har snickeriet att hålla till i.
Känner mig nästan som en välkänd person på detta forum som alltid pysslar med olika saker. Dock är det inte så många kalas här😅

Jäklar vad duktig du är, hur kan de där stora labbarna som har dåligt med fingrar fixa så fina grejer :-bd
Bordet du gjort på beställning var kanonsnyggt

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

halvproffs  
#536520
Erre skrev:Hoppas knäet blir bra snart proffset! :-bd

Å du kan väl ha lite kalas för dig själv där ute i snickarverkstan.
:ymparty:


Tur att jag huggit det mesta av björken iaf.
Nja,ska det va kalas i snickeriet ska du va me så de bli mye goa tårtor mm :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

halvproffs  
#536521 [quote="sundelius[/quote]
Jäklar vad duktig du är, hur kan de där stora labbarna som har dåligt med fingrar fixa så fina grejer :-bd
Bordet du gjort på beställning var kanonsnyggt[/quote]
Hade en rostig amazon en gång i tiden och den blev bra på bild den å. Tack för berömmet endå :-bd
Vigselringen finns det inte en chans att få på fingret längre. Tycker inte det blev så mycket handikapp med handen faktiskt.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

JensSkoog  
#537052
halvproffs skrev:..... Tycker inte det blev så mycket handikapp med handen faktiskt.

Håller med "sundelius" - du är ju bara jätteduktig, "halvproffs" :-bd
Enligt läkaren min, så är långfingren den man bäst kan
vara förutan om man ska jobba med händerna, så du
blev nog av med den du behövde minst :wink:

Själv har jag kaos i verkstan om dan. Ska göra lite snickararbete så vi använder platsen mer effektivt.
I kväll påbörjade jag ett "motorsågstorn", där jag kan förvara alla mina sågar och någon till. Är på hjul, så det kan flyttas efter behov.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).