Verkstan

C-tec batteriladdare

6 inlägg 4042 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

C-tec batteriladdare

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125594 Idag skulle traktorn startas efter vintervilan! Har haft en C-tec laddare inkopplad
hela vintern. Inte fan starta traktorn, laddaren är varm och batteriet nästa dött 😡
Nu har jag inget billigt skitbatteri utan ett Tudor som kostade nästan 2000:-.
Jag är lömsk på de här C-tec laddarna, använde härom året en till mitt MC-batteri och det var också kass
efter vintern.
Tror mer på att förvara batteriet frostfritt i fortsättningen och ladda med en vanlig laddare
då och då.
Lite mera pyssel, men hellre det än att köpa nya batterier hela tiden.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: C-tec batteriladdare

viktor meck  
#125626 konstigt. måste vara fel på din laddare. har inte hänt mig. funkar jättebra på moppen hela vintern

Användarvisningsbild

Re: C-tec batteriladdare

halvproffs  
#125665 Är inne på andra c-tec laddaren. Den första slutade ladda efter ca 5år och 25 laddningar. Hoppas den nya håller bättre för dom är ju lätta att ta med sig.
Eller det kanske är C-Tecknologi i dom? 😡

Användarvisningsbild

Re: C-tec batteriladdare

Rubber Duck  
#125766 Låter skumt. Är du säker på att batteriet var ok när du kopplade laddaren och att den verkligen fick igång själva underhållsladdningen så laddaren inte har stått och försökt återuppliva batteriet hela vintern? Vilket läge använde du? Har du rätt storlek på laddaren? Det är på håret att man kan använda samma laddare både till hojen och traktorn, även om de har nån modell som kan klassas som en universal. Och ja, jag har en CTEK själv och är mycket nöjd. Den har väckt liv i flera batterier som vi betraktat som utrangerade.

Avatar Fallback

Re: C-tec batteriladdare

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125772 Har inte just nu tillgång till laddaren. Batteriet var helt ok i höstas.
Det används till en BM2200

   TS
Användarvisningsbild

Re: C-tec batteriladdare

Rubber Duck  
#125857 På deras hemsida finns manualer till alla modellerna så man kan dubbelkolla inställningar m.m. Annars kan du ju ha haft otur och fått tag på ett dåligt exemplar. Kolla med din handlare, tror det är hyfsade garantier. Det vore ju synd om du har hittat en nackdel på en pryl man är nöjd med själv :-)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).