Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2458 inlägg 962946 visningar 177 följer Svara, dela mm...  
Enskede Hydraul
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Seb macahan  
#356000Mitt senaste "bygge". Kanske inte så mycket för världen men ett slut på ett evigt problem med blött och nertrampat hö.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

totte  
#356001Bra det. Vad man bygger skall inte främst värderas efter hur avancerat och flådigt det är utan från hur bra det löser problemet.

Användarvisningsbild

sundelius  
totte skrev:Bra det. Vad man bygger skall inte främst värderas efter hur avancerat och flådigt det är utan från hur bra det löser problemet.

Du är klok du totte :smile:

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356031Och de var en enkel o smidig lösning för löshö/småbalar :-BD
Vad är de för djur som går där?
Själv fick sno ihop dessa för sambon kör med rundbalar....
Fronten är lös sen är de bara att trycka in en bal med klämman eventuellt med nät runt så pållarna får jobba lite mer för maten :mrgreen:

Användarvisningsbild

sundelius  
#356033Seb har ju nordsvenska hästar

#356036Lite större än sambons Gotlandsruss :D
Senast redigerad av gnisten83 tis 08 dec 2015, 16:32, redigerad totalt 1 gång.

Hema  
gnisten83 skrev:Lite större än sambon Gotlandsruss :D

+s. Annars kan det lätt bli tolkningsfel. ;)

#356083Haha :wink:

Användarvisningsbild

Erre  
#356612En ny bukplåt av en bukplåt. :wink:

Efter lite letande hittade jag en bukplåt på blocket till den modellen på Forden vi har. (6710)
Fanns oxå bara 8 mil bort.
Köpte den osedd efter att säljaren berättat att han haft den på en likadan traktor.

När vi skulle montera den i somras visade det sig att hans 6710 måste varit 2 hjulsdriven. Då plats för kardan inte fanns. :oops:
Sen har en massa annat kommit ivägen så det blev aldrig åtgärdat.
Men nu har svärfar kapat och svetsat och byggt i veckan för att vi ska få ihop det så vi kan börja samla ihop vindfällena.

Användarvisningsbild

Erre  
#358011Efter 4 timmar i helgen med niaben å den gamle 650'n höll jag på att bli galen! 2 sågar, en dunk, huggarbältet och bältet till niaben med sändare å en stor klave i hölster och min ryggsäck med mat å kaffe staplat i hytten. Å det jag skulle ha kändes som att det var alltid längst ner i högen. :wink:

Då min bekvämlighet i skogen inte står så högt på priolistan så här veckan innan jul fanns inte tid för ngt seriöst bygge.
Enklast möjliga på kortast tid var tanken. Fyndade i skrotcontainern
Gick åt två luncher på jobbet.
Men nu har jag plats för det mesta.
Senast redigerad av Erre tor 17 dec 2015, 18:47, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Erre  
#358012Fästena är byggda för att passa i järnet som plogfästet sitter i.

#358024Hade nåt liknande fram på min innan för sågar dunkar stroppar mm, fast med lite fästen här o där har min blitt bortrationaliserad....
En tanke, den blir inte för tät mot kylaren?
Jag hade ett gäng slitsar i min låda mot kylaren :-BD

Användarvisningsbild

Erre  
#358025Vi skulle avvecklat volvon i höst var tanken. Men nu blev inte så, därav lite panik lösning. Ska köra endel över jul å nyårs ledigheten.

Ja det blir inte så jättestor luftspalt framför kylaren men jag tror det räcker. Annars får jag kapa ner lite på lådan i bakkant.
Hela lådan är lite onödigt hög, men det var vad jag fann hemma i ladugården i ett kvicktag. :grin:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Erre skrev:Efter 4 timmar i helgen med niaben å den gamle 650'n höll jag på att bli galen! 2 sågar, en dunk, huggarbältet och bältet till niaben med sändare å en stor klave i hölster och min ryggsäck med mat å kaffe staplat i hytten. Å det jag skulle ha kändes som att det var alltid längst ner i högen. :wink:

Men fortfarande kommer det du söker efter finnas längst nere i lådan - det är så naturen är :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Erre  
JensSkoog skrev:
Erre skrev:Efter 4 timmar i helgen med niaben å den gamle 650'n höll jag på att bli galen! 2 sågar, en dunk, huggarbältet och bältet till niaben med sändare å en stor klave i hölster och min ryggsäck med mat å kaffe staplat i hytten. Å det jag skulle ha kändes som att det var alltid längst ner i högen. :wink:

Men fortfarande kommer det du söker efter finnas längst nere i lådan - det är så naturen är :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Haha
Säkert Jens. Är alltid så tyvärr.
Men lådan känns mer lättletad. :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).