ons 13 nov 2024, 17:34#861735Tralsmo skrev:Williamm skrev:Tralsmo skrev:Vi har ju kört me värmare på maskinerna i många år.
Aldrig att glödstiftet krånglat.
De är inte riktigt detsamma som på en bil om ja fattat rätt.
Hursomhelst så är de ju så om felkoden säger så.
Vi har som regel försökt att köra värmaren frekvent på sommaren ochså.
Dom behöver gå me jämna mellanrum.
Problemet är bara de att rätt va de ä så är de höst å ingen har tänkt på värmaren.
Dom äldre är rätt enkla å laga om man har verkstadshandbok.
Den ja visar på bilderna är ju en nyare variant å är heller inte svåra att laga om man har datorprogram å felsöka me.
De går ju å trixa med en säkring för å nolla felkoder på dom här men de funkar bara till en viss gräns sen är de dator som gäller-
Ja har tre bilar me värmare å den vita chitbilen (transporten) har den alltid funkat på.
Dom andra 2 som är äldre funkar ibland men där sitter ju värmaren så dumt till så där har ja aldrig krånglat me de.
Helt klart är att på en skogsmaskin som ska producera 8 timmar per dag är de värt varenda krona att värmaren funkar.
På en bil kan man ju ta till fritiden å sätta den på eluttag (om man har råd).
Värmaren är lätt att komma åt och den bilen har ingen elvärme. Så jag tar nog isär den och kollar lite.
Njaaa,, min kommentar va inte menad att du skulle låta bli å laga den. De va bara en generell kommentar om hur ja ser på saken.
Hoppas du får igång den.
Jag tolkade inte direkt som att jag skulle låta bli, förklarade bara varför jag tyckte det var värt besväret. Kanske lite onödigt..
Skotaren jag kör ger kod F52, jag kanske försöker fixa den också om jag får mersmak...
jannee skrev:Har brännaren inte nyttjats på flera år kan det vara många småfel, oxid är inte alls ovanligt.
Finns möjlighet, plocka isär, rengör för att senare försöka återstarta.
Risken är nämligen den att om nu glödstiftet är paj och du byter detta så kan displayen senare visar på ytterligare fel.
Ja, jag testar nog att bara ta isär, rengöra och sätta ihop med nya packningar först och ser om det hjälper typ.
Det är lätt att komma åt. Så det är vall bara att koppla ihop vattenledningarna och plugga bränsleslangen så kan jag ta ur den och fixa på bänken och köra bilen ändå?
Midnattsmekaniker.