Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2459 inlĂ€gg 963922 visningar 177 följer Svara, dela mm...  

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Tralsmo  
anersimyra skrev:
1729317829_img_6370.jpeg
Varför inte..🙂 den tar vĂ€sentligt mindre plats Ă€n en originalgasare..😛

Ja har provat me bÄde motorsÄgsförgasare Ä bubbla förgasare.

Vill minnas att bÀgge funkade men ja fixade inte vajer kopplingen sÄ de va ju lite omstÀndigt Ä köra me de.

Folkaförgasaren funkade faktiskt utomordentligt bra förutom brÀnsle ÄtgÄngen.
De Àr vÀl ungefÀr 50 Är sen ja mucklade me de.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
AnvÀndarvisningsbild

anersimyra  
Tralsmo skrev:
anersimyra skrev:
1729317829_img_6370.jpeg
Varför inte..🙂 den tar vĂ€sentligt mindre plats Ă€n en originalgasare..😛

Ja har provat me bÄde motorsÄgsförgasare Ä bubbla förgasare.

Vill minnas att bÀgge funkade men ja fixade inte vajer kopplingen sÄ de va ju lite omstÀndigt Ä köra me de.

Folkaförgasaren funkade faktiskt utomordentligt bra förutom brÀnsle ÄtgÄngen.
De Àr vÀl ungefÀr 50 Är sen ja mucklade me de.

Ska man inte köra moppen uppe i taket sĂ„ vinner man nog inget pĂ„ att montera en membranare..🙂 i dagarna fick jag hem en ny 60cc cylinder och tillhörande 15mm Bingkopia och det rĂ€cker och blir över för min del..💹💹💹😛

AnvÀndarvisningsbild

anersimyra  
PĂ„ tal om bygge, eller rĂ€ttare sagt stundande ombygge. Vad tusan Ă€r det kamraten gĂ„tt och köpt sig för 30.000!!!..đŸ«Ł traktorn gĂ„r inte att styra med mindre att den gör fart framĂ„t och hytten Ă€r byggd av plyfa/masonit. .đŸ€”

AnvÀndarvisningsbild

svampbob  
anersimyra skrev:
1729358876_img_6407.png
PĂ„ tal om bygge, eller rĂ€ttare sagt stundande ombygge. Vad tusan Ă€r det kamraten gĂ„tt och köpt sig för 30.000!!!..đŸ«Ł traktorn gĂ„r inte att styra med mindre att den gör fart framĂ„t och hytten Ă€r byggd av plyfa/masonit. .đŸ€”

Visst Àr det en BM 350

gnisten83  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
anersimyra skrev:
1729358876_img_6407.png

De Àr vÀl nÄn hytt frÄn typ BeGe

AnvÀndarvisningsbild

anersimyra  
Den hĂ€r drygt tio Ă„r yngre traktorn Ă€r 2000 kronor billigare..đŸ€Ł

tallen100  
svampbob skrev:
anersimyra skrev:
1729358876_img_6407.png

Visst Àr det en BM 350

Nja tror ja inte.. Àr det inte en buster 320?
Titta pĂ„ huven och fĂ€lgarna, stĂ€mmer inte med boxer đŸ€”

AnvÀndarvisningsbild

Nyborg  
tallen100 skrev:
svampbob skrev:
anersimyra skrev:
1729358876_img_6407.png

Visst Àr det en BM 350

InstÀmmer pÄ 320, syns Àven pÄ storleken pÄ lastaren i förhÄllande till traktorn. Hade det varit 350 hade proportionerna varit annorlunda...

AnvÀndarvisningsbild

Boman  
Nyborg skrev:
tallen100 skrev:
svampbob skrev:
anersimyra skrev:
1729358876_img_6407.png

Visst Àr det en BM 350

InstÀmmer pÄ 320, syns Àven pÄ storleken pÄ lastaren i förhÄllande till traktorn. Hade det varit 350 hade proportionerna varit annorlunda...

HÄller med om 320 du har Àven batteriet pÄ utsidan melan hytt och lastaren

AnvÀndarvisningsbild

svampbob  
svampbob skrev:
anersimyra skrev:
1729358876_img_6407.png

Visst Àr det en BM 350

Ni har helt rÀtt. Jag fÄr skÀmmas lite jag har ju ÀndÄ haft en 350 pÄ gÄrden Ànda sen jag föddes.

dÄ blir priset Ànnu mera absurt högt.

kungsis  
anersimyra skrev: traktorn gĂ„r inte att styra med mindre att den gör fart framĂ„t đŸ€”

Och vari ligger problemet. StĂ„r du still behöver du vĂ€l inte svĂ€nga 😎 . Jag har en Volvo 230 med lastare som lyfter 1000kg och det fungerar bra. Fast visst, man fĂ„r ju planera nĂ€r man kör 😀

Mvh
Kungsis

tallen100  
kungsis skrev:
anersimyra skrev: traktorn gĂ„r inte att styra med mindre att den gör fart framĂ„t đŸ€”

Och vari ligger problemet. StĂ„r du still behöver du vĂ€l inte svĂ€nga 😎 . Jag har en Volvo 230 med lastare som lyfter 1000kg och det fungerar bra. Fast visst, man fĂ„r ju planera nĂ€r man kör 😀

Mvh
Kungsis

En traktor utan servostyrning har man rull pÄ nÀr man svÀnger, lastare eller ej det kÀnns bÀttre sÄ.

AnvÀndarvisningsbild

kĂ€rrabol  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#864190Det senaste vi byggde var en stenmur / stengÀrde vid gÄrden. Kul att kunna anlita riktiga stenlÀggare

Ent  
kÀrrabol skrev:Det senaste vi byggde var en stenmur / stengÀrde vid gÄrden. Kul att kunna anlita riktiga stenlÀggare

Det dĂ€r var fanimig cool! Och att det fortfarande finns folk som behĂ€rskar denna teknik 😼
Antar att det kostade multum men om man slÄr ut det pÄ livslÀngden sÄ blir kanske inte mÄnga kronor per Är.

AnvÀndarvisningsbild

Badger  
#864213Det var minsann ingen dÄlig investering i tomtgrÀnsen med den muren.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).