Verkstan
Vad var det senaste ni byggde??
sön 16 dec 2018, 17:04#538875đ Ă€r det bok?

mÄn 17 dec 2018, 00:24#538980Anorexi och planka Àr vÀl beslÀktat?
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/FransgÄrd/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulverslÀckare i nÀrheten.
lör 22 dec 2018, 22:10#539871Tog kvÀllen i kvÀll och vet att jag nu har gjort fÀrdig jobbet i
garagen/verkstan som jag lÀnge planerat
Delat av ett lite rum för kylskÄp och frys och byggd hyllor dÀr frun
har sina lÄdor med allt möjligt som hon inte vill köra pÄ sopen
samt nÄgra saker som Àr vÀrd att förvara
NÀr jag delade av rummet, lÀmnade jag en liten "korridor" dÀr jag kan
förvara bildÀck, bÄtmotor och annat som jag inte ska ha fram varje dag.
Hyllan frÄn Jula har jag satt jul pÄ, sÄ den och
motorsÄgstornet kan "hjulas" dit jag vill
Nu genstÄr bara lite stÀdning, sÄ blir det bra.
garagen/verkstan som jag lÀnge planerat

Delat av ett lite rum för kylskÄp och frys och byggd hyllor dÀr frun
har sina lÄdor med allt möjligt som hon inte vill köra pÄ sopen
samt nÄgra saker som Àr vÀrd att förvara
NÀr jag delade av rummet, lÀmnade jag en liten "korridor" dÀr jag kan
förvara bildÀck, bÄtmotor och annat som jag inte ska ha fram varje dag.
Hyllan frÄn Jula har jag satt jul pÄ, sÄ den och
motorsÄgstornet kan "hjulas" dit jag vill
Nu genstÄr bara lite stÀdning, sÄ blir det bra.
Jack of all trades, master of none!
tor 17 jan 2019, 22:40#545213Har ett lÀngre tag stört mig pÄ allt vrÄte som samlas i traktorn , i kojan och pÄ div stubbar... det Àr sÄgar kilar, yxa, kombidunk, matsÀck en extrajacka osv.
DÀrför har jag tÀnkt att göra mig en verktygslÄda.
Det finns tvÄ sorters verktygslÄdor, de som Àr för smÄ och de som man inte orkar lyfta. Jag slog till pÄ den senare och hakar den i frontlastarn och stÀller av den i skogen och ev lÀmna den dÀr.
SÄ sagt och gjort, en stÄlram med lastarfÀsten och skruva dit första reglarna och sen regla upp. KlÀ det med 1" spillbitar frÄn uthusbyggnadens omklÀdning och nÄgra lockpaneler pÄ det.
Skruva upp en hylla för div verktyg, reservkedjor och annat.
StÄlramen
Första regel pÄ plats
Uppreglat och lockat. Lite takpapp och fÀrg sÄ.
Interiörbild, har med mig 4 sÄgar och alla med olika lÀngd pÄ svÀrd nu, extra kedjor till alla inkl hypron, bÀlten, kilar etc
Detta tror jag kan bli bra, fÀlla ut ett skruvstycke för div jobb
Tanken Àr att man tar med lÄdan pÄ andra jobb med.
Redo för avfÀrd
DÀrför har jag tÀnkt att göra mig en verktygslÄda.
Det finns tvÄ sorters verktygslÄdor, de som Àr för smÄ och de som man inte orkar lyfta. Jag slog till pÄ den senare och hakar den i frontlastarn och stÀller av den i skogen och ev lÀmna den dÀr.
SÄ sagt och gjort, en stÄlram med lastarfÀsten och skruva dit första reglarna och sen regla upp. KlÀ det med 1" spillbitar frÄn uthusbyggnadens omklÀdning och nÄgra lockpaneler pÄ det.
Skruva upp en hylla för div verktyg, reservkedjor och annat.
StÄlramen
Första regel pÄ plats
Uppreglat och lockat. Lite takpapp och fÀrg sÄ.
Interiörbild, har med mig 4 sÄgar och alla med olika lÀngd pÄ svÀrd nu, extra kedjor till alla inkl hypron, bÀlten, kilar etc
Detta tror jag kan bli bra, fÀlla ut ett skruvstycke för div jobb
Tanken Àr att man tar med lÄdan pÄ andra jobb med.
Redo för avfÀrd
Allt ovan Àr skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland mÄste man tÀnka utanför boxern...
tor 17 jan 2019, 23:49#545227
Förvisso dagens sanning!
Eminent lÄda och fin lösning för skruvstycket.
Vardon skrev:Det finns tvÄ sorters verktygslÄdor, de som Àr för smÄ och de som man inte orkar lyfta.
Förvisso dagens sanning!
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvÄhjulstraktor (1965), Bolens jordfrÀs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
fre 18 jan 2019, 22:06#545501
Det tog ju nÄgra mÀtningar och sÄgningar innan jag fick det rÀtt, sÄ muttrarna precis gÄr ner runt vÀggen...
En nackdel jag upptÀckte efter första anvÀndningen var att man fÄr kör pÄ helljus hela tiden eftersom den effektivt tÀcker allt vad lampor pÄ huven heter....
totte skrev:
Det tog ju nÄgra mÀtningar och sÄgningar innan jag fick det rÀtt, sÄ muttrarna precis gÄr ner runt vÀggen...
En nackdel jag upptÀckte efter första anvÀndningen var att man fÄr kör pÄ helljus hela tiden eftersom den effektivt tÀcker allt vad lampor pÄ huven heter....
Allt ovan Àr skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
fre 25 jan 2019, 19:07#547398Fixat en ljusramp te traktorn.. nu ble de lite bÀttre ljuse
Kulltorp/SmÄland
fre 25 jan 2019, 21:14#547427
fint svetsbord har du byggt det ellet har du köpt det blev nyfiken pÄ plÄtskivan med sÄ mÄnga fina hÄl
förmodar att du har verktyg att kunna montera i dom
ilbajten skrev:Bildena kom vesst i omvÀnd orning
fint svetsbord har du byggt det ellet har du köpt det blev nyfiken pÄ plÄtskivan med sÄ mÄnga fina hÄl
förmodar att du har verktyg att kunna montera i dom
Senast redigerad av skogshasse mÄn 28 jan 2019, 12:13, redigerad totalt 1 gÄng.

Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).
Liknande TrÄdar