tis 07 aug 2018, 20:30#520503Kubotan behöver kompletteras här och var, specialanpassad låda bak ovanpå undre lyftarmar med plats för 1-2 motorsågar, kombidunkar och diverse redskap.
Fram var det knepigare att hitta bra plats för 2 motorsågar, det fick bli m16-bulten till lastaren som hade lite extra gänglängd.
Verkstan
Vad var det senaste ni byggde??

Re: Vad var det senaste ni byggde??
tor 09 aug 2018, 22:28#520752Äntligen har jag kommit igång med bygge av stockbord till vedmaskinen. Blir klurigt att få det bra då den har en vagga o klinga likt en klassisk vedkap. Men det borde gå att få till nått bra.p
Re: Vad var det senaste ni byggde??
tor 09 aug 2018, 22:52#520755Som vanligt är det bara du som är lite osäker om det blir bra, medan vi andra har fullt förtroende och njuter medan bygget framskrider.
//Henke månskensskogsbonde
lör 25 aug 2018, 22:48#522625
Jag fick äntligen dit lådan för motorsågen på skogsvagnen.
MS 260 ser ut att passa där.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
sön 26 aug 2018, 07:32#522629
Hur stora springor är det i grinden?
Sätt gärna något som hindrar en klen topp från att gå igenom och rätt in i motorsågen.
En sån där sak som om det aldrig hänt innan så är risken stor att det händer nu.
Slurfi skrev:
Sätt gärna något som hindrar en klen topp från att gå igenom och rätt in i motorsågen.
En sån där sak som om det aldrig hänt innan så är risken stor att det händer nu.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
sön 26 aug 2018, 08:20#522634
Bra tanke, jag får väl lägga dit en brädbit som styr bort sånt.
@Erre skrev:Slurfi skrev:
Bra tanke, jag får väl lägga dit en brädbit som styr bort sånt.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
sön 26 aug 2018, 21:14#522707Jag vill mest ha det istället för en inglasad altan medans sambon är mer inne på odling.
sön 26 aug 2018, 21:39#522712
Då är det nog inte fel med ventilationstakluckor (självöppnande/stängande) lätt att det blir mögel på träkonstruktionen annars. Ser fint ut.
Axl skrev:Jag vill mest ha det istället för en inglasad altan medans sambon är mer inne på odling.
Då är det nog inte fel med ventilationstakluckor (självöppnande/stängande) lätt att det blir mögel på träkonstruktionen annars. Ser fint ut.
//Henke månskensskogsbonde

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar