fre 29 jun 2018, 20:44#516424
Så här blev det @jens skoog
Verkstan
Vad var det senaste ni byggde??

sön 01 jul 2018, 11:35#516549Snyggt bygge! Man skall inte skotta av sånt som kan tippas.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
Re: Vad var det senaste ni byggde??
sön 01 jul 2018, 15:00#516563Stängsel till hästarna. Nu är det bara en del kvar att stängsla på hemorten på arrenderade marker. Sedan blir det i byn hos mina föräldrar 6-7 km från oss..
bilderna visar en rishög efter att vi röjde mark till stängslet. Bakom är det som blir nästa hage. Idag större delen bara snår och buskar.
bilderna visar en rishög efter att vi röjde mark till stängslet. Bakom är det som blir nästa hage. Idag större delen bara snår och buskar.
sön 01 jul 2018, 15:33#516569Gamla hagar kan va endel jobb att fixa till👍
Röjde en härom året med fårnät som var duktigt nerväxt i gräset o mkt gammal taggtråd.
Slet upp nätet med gripen
Röjde en härom året med fårnät som var duktigt nerväxt i gräset o mkt gammal taggtråd.
Slet upp nätet med gripen
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
mån 02 jul 2018, 23:27#516727Hundehus för en kund - eller för hunden hennes, får jag väl säga
Hundgården gjorde jag tidigare i vår, så får jag bara hoppas att
hunden vill vara i gården och huset. Blir nog svårt
Hundgården gjorde jag tidigare i vår, så får jag bara hoppas att
hunden vill vara i gården och huset. Blir nog svårt
Jack of all trades, master of none!
ons 04 jul 2018, 12:22#516811Bra jobbat som vanligt @JensSkoog.
Väntar fortfarande på första gången du ska skriva HONOM om en kund.
Alltid dessa damer
Alltid dessa damer
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
ons 04 jul 2018, 21:38#516880
Blir nog svårt det, vill jag tänka.
Alla gubbar ska göra saker själv, och dom ska inte hyra folk.
Bättre att banna sig genom två helger i häckklipping, än att
hyra mig till att göra jobbet på en timma eller två.
sundelius skrev:Bra jobbat som vanligt JensSkoog.
Alltid dessa damer
Blir nog svårt det, vill jag tänka.
Alla gubbar ska göra saker själv, och dom ska inte hyra folk.
Bättre att banna sig genom två helger i häckklipping, än att
hyra mig till att göra jobbet på en timma eller två.
Jack of all trades, master of none!
lör 07 jul 2018, 13:56#517132Gjorde en specialpall för en tid sen o i torsdags fick jag på 2hjul. Hade bara det hemma.
Tanken är att kunna lyfta vedtransportören till vedmaskinen med gafflarna i lastaren. Porthålet till logen är smalare än transportören är lång. Ska sticka in gafflarna i holkarna så att man kan bära allt framför sig. Kan nu flytta detta med handtrucken på loggolvet när det är inkört där.
Gjorde även hål på sidorna så man kan flytta pallen på tvären med gafflarna om man vill.
Tanken är att kunna lyfta vedtransportören till vedmaskinen med gafflarna i lastaren. Porthålet till logen är smalare än transportören är lång. Ska sticka in gafflarna i holkarna så att man kan bära allt framför sig. Kan nu flytta detta med handtrucken på loggolvet när det är inkört där.
Gjorde även hål på sidorna så man kan flytta pallen på tvären med gafflarna om man vill.
tis 10 jul 2018, 18:15#517431För att få ut plantor på hygget.
Tog jag loss säcken, från min expedition ryggsäck. Jotunheimen/ Glittertind. Fixade två rör,och lite plyfa. Blev bra.
Tog jag loss säcken, från min expedition ryggsäck. Jotunheimen/ Glittertind. Fixade två rör,och lite plyfa. Blev bra.
tor 12 jul 2018, 13:44#517621Efter att burit ut 8000 plantor.
Håller fortfarande, min egenhändigt gjorda hylla,t ryggsäcken
Håller fortfarande, min egenhändigt gjorda hylla,t ryggsäcken
tor 12 jul 2018, 14:48#517625Hej Gnisten
Det är gamla utlagda låga mossodlingar. Som slutavverkats,För första gången.
Plantrör suger fast,så man får dra ,i båda handtagen. Sluurrrpp.
Det är gamla utlagda låga mossodlingar. Som slutavverkats,För första gången.
Plantrör suger fast,så man får dra ,i båda handtagen. Sluurrrpp.
fre 27 jul 2018, 09:13#519187Grabben fick sig ett släp till fyrhjulingen.
Blev inga bilder under bygget men under första provturen samt en med det provisoriska flaket.
Blev inga bilder under bygget men under första provturen samt en med det provisoriska flaket.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar