Verkstan

Vad gör ni i verkstan ?

2734 inlägg 360369 visningar 93 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Enskede Hydraul
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

Sprinten som håller lyfttuben gick av och bussningen sprack i bitar på Vretenlastaren
när jag sen upptäckte det så hade det bildats lite kanter så det gick inte att slå ur
sprintresterna varken framåt eller bakåt men efter lite trixande och våldande så löste det sig
och min lokala verkstad i grannbyn gjorde ny bussning och sprint efter en ritning på MMS
och fyra timmar senare kunde jag hämta en påse som hängde på dörrhandtaget pga Corona
och smackade ihop grejerna nu.
Billigt och snabbt, det är himla trevligt.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner

Jim_the_one  
Uvskogen skrev:Förberett mig för första svetsen med Migen. Bygger ett kapell till min Kranman DX90. Allt är sågat och klart nu. Nu ska jag bara våga göra första svetsen (testbitar på bilden). Eller ska jag plocka fram den gamla pinnsvetsen, vi är ju kompisar redan :???: :wink:
1582393208_20200222_183411.jpg

Mycket trevlig svets. Köpte en 320R, kostade en slant men räknar med att ha den i många år.
Förutom hur lätt den är att svetsa med är hur smidig den är att flytta och lasta in i bilen.

Användarvisningsbild

fendt311  
#637734Jag och Lukas 11år börjar sätta ihop mf35. Byte tändninglås, strömbrytare. Som ett ormbo av kablar. Blir nog så när någon amatör varit och kopplat. Mäta oss fram till vad som är vad.

enbhen  
fendt311 skrev:Jag och Lukas 11år börjar sätta ihop mf35. Byte tändninglås, strömbrytare. Som ett ormbo av kablar. Blir nog så när någon amatör varit och kopplat. Mäta oss fram till vad som är vad.

Bra gjort att få till ett ormbo av de få kablar som finns på en MF35 😜

tallen100  
enbhen skrev:
fendt311 skrev:Jag och Lukas 11år börjar sätta ihop mf35. Byte tändninglås, strömbrytare. Som ett ormbo av kablar. Blir nog så när någon amatör varit och kopplat. Mäta oss fram till vad som är vad.

Bra gjort att få till ett ormbo av de få kablar som finns på en MF35 😜

Nja det är ganska enkelt att få till ett ormbo,
Det är något som krånglar och man ska göra en snabb tillfällig lösning...... som oftast blir kvar.

Axl  
#637761Det bästa är när den glade amatören endast haft en rulle kabel så att allt är samma färg också.

Användarvisningsbild

fendt311  
#637762Ovärderlig verktyg sedan 30 år. Gängpaj på rattstång sedan gamla ratt mutter på mf35. Denna har räddad mig många gånger. Hjul bultar, axeltappar, konjängor, tryckstänger. Ni som mekar mycket vet vad detta är. Kan varmt rekommendera detta verktyg. :-bd

Användarvisningsbild

fendt311  
#637764Inga problem när man använt en sådan. Ratten på plats med ny mutter. Ny traktometer, strömställare, tändninglås.

Användarvisningsbild

totte  
#637834Så snyggt! :ymparty:

Avslutat-02  
fendt311 skrev:Ovärderlig verktyg sedan 30 år. Gängpaj på rattstång sedan gamla ratt mutter på mf35. Denna har räddad mig många gånger. Hjul bultar, axeltappar, konjängor, tryckstänger. Ni som mekar mycket vet vad detta är. Kan varmt rekommendera detta verktyg. :-bd

En gängfil... :-bd
Bra grejer har några själv...klarar mig nästan inte utan dem...håller med dig, alla borde ha en..

TimmberJack  

En asklåda till grillen

TS
Användarvisningsbild

fendt311  
#639408Byter till sommardäck, olja filter i mercan. Tänk att det är 69 gången det byts olja och filter i denna bil. Otroligt.

tallen100  
fendt311 skrev:Byter till sommardäck, olja filter i mercan. Tänk att det är 69 gången det byts olja och filter i denna bil. Otroligt.

Du byter olja mer än en gång om året gissar ja :d

Användarvisningsbild

halvproffs  
tallen100 skrev:
fendt311 skrev:Byter till sommardäck, olja filter i mercan. Tänk att det är 69 gången det byts olja och filter i denna bil. Otroligt.

Nja, det är ju årsmodell 51 :d

tallen100  
halvproffs skrev:
tallen100 skrev:

Nja, det är ju årsmodell 51 :d

Å f.., då byter du inte olja mer än en gång om året gissar ja :d :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).