Verkstan

Vad gör ni i verkstan ?

2724 inlägg 359097 visningar 93 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Enskede Hydraul
Användarvisningsbild

Re: Vad gör ni i verkstan ?

JohannesG  
#912254Idag blev det ett specialverktyg för att komma åt att byta o-ring i pluggen på baksidan av flödesdelaren som ligger i ramen på skogskärran. Precis att den gick att nå med handen. Men att plocka ut hela paketet med slang är inte gjort i en handvändning.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

anersimyra  
Lagningen av ett hål i dykardräkten medelst superlim blev en mindre lyckad historia..😮 inledningsvis fastnade tuben stenhårt i dräkten, när jag sen slet loss den blev hålet ännu större. Under inspektionen av det nu större hålet så höll jag tuben mellan tummen och pekfingret och där var det nära att den fastnade permanent.😂

tallen100  
#912296Nästa gång du limmar något så filma gärna😂😂

hfab  
#912303Har upptäckt att jag saknar bak och bromsljus på Dodgen.
Började givetvis bakvänt med att mäta i kopplingsdosan under flaket.
Då jag krupit och svurit ett tag utan att hitta något galet, plockade jag loss baklyktorna.

Den som nyligen bytt till nya baklyktor hade helt sonika glömt att sätta i glödlampor.

Tralsmo  
#912305Ibland börjar man i rätt ände (det som är enklast).
Lika ofta har man en förutfattad mening å börjar i fel ände.

Har hört nån gång att är de 50% chans att göra rätt då blir de fel I 75% av fallen.

Användarvisningsbild

anersimyra  
tallen100 skrev:Nästa gång du limmar något så filma gärna😂😂

Det lovar jag att göra..😛 i övrigt var det tur att jag inte tryckte till med fingret där jag limmat och samtidigt hållit tuben med truten..😳

Tralsmo  
#912312Jaaa då va de fredag em igen å rekreationen tuffar på.

Så här långt kom ja nu.
Insidan är klar, bättre blir de inte me dom medel ja förfogar.

Nästa är å hyfsa kanterna så dom stämmer me de andra på karossen.
Hadde tänkt å fuska me de men de är ju snart fredag igen så de får tuffa på.

Besiktningen ä ju inte förrän vid månads shiftet å motorlampan kanske ja kan gillra igenom å bara släcka den precis innan ja kör in.

superdave  
#912372Den som spar den har.

Året var 2006, jag jobbade vid tillfället på lagret hos en nätverksgrossist. En av arbetsuppgifterna var att spola kabel/fiber från stor trumma till liten trumma enligt kundens önskemål på längd.

En av dom trummorna jag kom i kontakt med hade en stålcylinder innerst ist för trä som det brukade vara. Jag tog hand om den när den var tom, kan vara bra att ha. Den har fått vara med om ett flyttlass men dagen för användning har anlänt, den ska få bli en bastukamin.

Nästan en kopia av harvia m1/m2/m3 och runt den ska vara en bur av sträckmetall fylld med sten, också sparat skrot. Plåten är ganska klen, 4 mm men den kommer bara användas tre ggr per år så 30 tillfällen är tio år. Om den skulle slå sig alldeles vansinnigt får jag helt enkelt fråga harvia om dom kan tänka sig att sälja en riktig till mig trots att jag gjort en piratkopia.

"-När ska du ha det där skrotet!?"

Nu ska jag ha den, nu ska jag ha den, nu ska jag ha den.

Inget är så tillfredställande som när man får användning av skit man sparat.

Tralsmo  
#912597Nu gick de åt pipsvängen ordentligt.

Man får hålla koll när man backar å de är stenar överallt.

Nääää,, tror inget blev krökt å knivar har ja så de blir omtag imorrn om inte vädret ställer till de.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).