Hema skrev:anersimyra skrev:Orsa skrev:Är inte stockholmsområdet närmast centrum av strömvirveln vi alla åker ner i till slut. Vi har ju alla värden lagda i fastighetsbolag som tar högre och högre hyror för att motivera värderingarna av bestånden. Det finns ju inga butiker kvar som säljer annat än megamarginalprodukter i hyrda lokaler eller bra lägen annat än på landsbygden.
Kan det vara en orsak?
Jag skulle gissa att skärholmens bil och traktor äger fastigheten vilket Carlsönerna absolut inte gjorde. Lättviktsmotor på Värmdö torde hyra sin lokal vilket torde vara riktigt dyrt, men de ligger riktigt bra till alldeles i slutet och nära huvudleden ut till Värmdö. Håkma och servio håller till ”långt ut i busken” och har möjligen rimliga hyror. Själv tänkte jag i dag fara ut till Värmdö för att köpa en 25:a alkylat tills jag kom på att resan t.o.r hamnar på drygt 6 mil. Det blev i stället 10 liter alkylat a 550:- kronor på macken..😖
Ingen närmare som säljer på lösvikt?
Uppsala är närmaste stället som säljer på pump. Själv tar jag ledigt i morgon och far förbi Bo-Zenk i Nyköping och köper ett par 25:or..🙂