Verkstan

Carlsönerna i konkurs.

24 inlägg 2089 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Enskede Hydraul
Användarvisningsbild

Re: Carlsönerna i konkurs.

anersimyra  
Hema skrev:
anersimyra skrev:
Orsa skrev:Är inte stockholmsområdet närmast centrum av strömvirveln vi alla åker ner i till slut. Vi har ju alla värden lagda i fastighetsbolag som tar högre och högre hyror för att motivera värderingarna av bestånden. Det finns ju inga butiker kvar som säljer annat än megamarginalprodukter i hyrda lokaler eller bra lägen annat än på landsbygden.
Kan det vara en orsak?

Jag skulle gissa att skärholmens bil och traktor äger fastigheten vilket Carlsönerna absolut inte gjorde. Lättviktsmotor på Värmdö torde hyra sin lokal vilket torde vara riktigt dyrt, men de ligger riktigt bra till alldeles i slutet och nära huvudleden ut till Värmdö. Håkma och servio håller till ”långt ut i busken” och har möjligen rimliga hyror. Själv tänkte jag i dag fara ut till Värmdö för att köpa en 25:a alkylat tills jag kom på att resan t.o.r hamnar på drygt 6 mil. Det blev i stället 10 liter alkylat a 550:- kronor på macken..😖

Ingen närmare som säljer på lösvikt?

Uppsala är närmaste stället som säljer på pump. Själv tar jag ledigt i morgon och far förbi Bo-Zenk i Nyköping och köper ett par 25:or..🙂

TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

anersimyra  
Hema skrev:Fat verkar vara lika dyrt som 25L-dunk. Så jag föredrar lösvikt.

Fat är dessutom opraktiskt eller omöjligt att hantera för de flesta. Själv får jag enligt bestämmelser i föreningen vare sig förvara bränsle eller maskiner som går på bränsle i mitt förråd.

TS

Hema  
anersimyra skrev:
Hema skrev:
anersimyra skrev:
Orsa skrev:Är inte stockholmsområdet närmast centrum av strömvirveln vi alla åker ner i till slut. Vi har ju alla värden lagda i fastighetsbolag som tar högre och högre hyror för att motivera värderingarna av bestånden. Det finns ju inga butiker kvar som säljer annat än megamarginalprodukter i hyrda lokaler eller bra lägen annat än på landsbygden.
Kan det vara en orsak?

Jag skulle gissa att skärholmens bil och traktor äger fastigheten vilket Carlsönerna absolut inte gjorde. Lättviktsmotor på Värmdö torde hyra sin lokal vilket torde vara riktigt dyrt, men de ligger riktigt bra till alldeles i slutet och nära huvudleden ut till Värmdö. Håkma och servio håller till ”långt ut i busken” och har möjligen rimliga hyror. Själv tänkte jag i dag fara ut till Värmdö för att köpa en 25:a alkylat tills jag kom på att resan t.o.r hamnar på drygt 6 mil. Det blev i stället 10 liter alkylat a 550:- kronor på macken..😖

Uppsala är närmaste stället som säljer på pump. Själv tar jag ledigt i morgon och far förbi Bo-Zenk i Nyköping och köper ett par 25:or..🙂

Så du menar att ingen säljer lösvikt i hela 08-regionen? Jag ser ett affärstillfälle. 👍

Användarvisningsbild

anersimyra  
Hema skrev:
anersimyra skrev:
Hema skrev:
anersimyra skrev:
Kan det vara en orsak?

Så du menar att ingen säljer lösvikt i hela 08-regionen? Jag ser ett affärstillfälle. 👍

Nej, och de få ställen som säljer på dunk har sällan annat än 5 litersdunkar. 25:or finns visserligen på Svedol men till samma literpris som macken. I övrigt hörde jag i dag att väntetiden på reparation av sågar hos de få kvarvarande verkstäderna räknas i veckor och under semestertid när det är mycket service på klippare kan det ta månader att få sågen reparerad. Reservdelar levereras dessutom endast på torsdagar under förutsättning att delarna inte är restade hos tillverkarna. En hederlig serviceverkstad som även säljer bränsle och olja borde ju inte vara några större problem att få lönsamhet i såvida man inte satsar på varor som skaffas lättare och billigare på nätet..🤔

TS

Nonkan  
#909541Finns ju även Södermalms Trädgårdsmaskiner, Stensätravägen 5, Sätra/Segeltorp typ, är ju ändå längs E4:an.

När jag var ÅF var det iaf ganska mycket meck med att få tillstånd för tankanläggning för alkylat, dock kan ju både Aspen och Husqvarna hjälpa till med ansökan och så.

Brukar även gå att få hemleverans av 25:or, men för fraktfritt är det nog helpall som gäller, 24 dunkar, och det är lite sisådär att förvara det hemma.

För övrigt märkligt att inte någon mack i Sthlm-området kör alkylat på åtminstone en eller två pumpar, det finns ju mycket båtar i området med.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Nonkan skrev:Finns ju även Södermalms Trädgårdsmaskiner, Stensätravägen 5, Sätra/Segeltorp typ, är ju ändå längs E4:an.

När jag var ÅF var det iaf ganska mycket meck med att få tillstånd för tankanläggning för alkylat, dock kan ju både Aspen och Husqvarna hjälpa till med ansökan och så.

Brukar även gå att få hemleverans av 25:or, men för fraktfritt är det nog helpall som gäller, 24 dunkar, och det är lite sisådär att förvara det hemma.

För övrigt märkligt att inte någon mack i Sthlm-området kör alkylat på åtminstone en eller två pumpar, det finns ju mycket båtar i området med.

Tackar för det tipset..👍🙂 är de nyetablerade med tanke på att vare sig jag eller någon annan jag känner aldrig hört talas om dem?

TS

Nonkan  
anersimyra skrev:Tackar för det tipset..👍🙂 är de nyetablerade med tanke på att vare sig jag eller någon annan jag känner aldrig hört talas om dem?

Nja, etablerat 1961 så inte supernya, har bytt ägare några gånger dock.

De riktar sig mest mot företag så det är ganska anonym lokal och så, men de har de varumärken man kan tänkas behöva + verkstad. Finns väl viss marknadsföringspotential för dem verkar det som, Sthlm är ju hyfsat kundunderlag.

Användarvisningsbild

anersimyra  
Nonkan skrev:
anersimyra skrev:Tackar för det tipset..👍🙂 är de nyetablerade med tanke på att vare sig jag eller någon annan jag känner aldrig hört talas om dem?

Nja, etablerat 1961 så inte supernya, har bytt ägare några gånger dock.

De riktar sig mest mot företag så det är ganska anonym lokal och så, men de har de varumärken man kan tänkas behöva + verkstad. Finns väl viss marknadsföringspotential för dem verkar det som, Sthlm är ju hyfsat kundunderlag.

En viss marknadsföringspotential är nog en direkt underdrift då ingen jag pratat med den närmsta tiden hört talas om dem..🤔 men den gångna veckan har de åtminstone fått sig tre nya kunder genom djungeltelegrafens försorg..🤑🤑🤑

TS

Nonkan  
#909992Haha, låter bra. Hoppas de sköter sig nu när man tipsat om dem bara :)

Annons:
Skogshubben
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).