Verkstan

Elverk

7 inlägg 1804 visningar 3 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Enskede Hydraul

Elverk

sveakatten  
#904192Jag har en kemppi miniarc 150 som jag skulle vilja ha ett elverk till, jag har tittat på inverterverk på 3500w. 13A är det någon som förstår om detta räcker till svetsen?

TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner

Re: Elverk

aho  
#904193Rekommenderad lägsta generatoreffekt [Sgen] är 8.5 kVA, så om den ens går att köra med 3.5 kW så lär den inte gå att köra för fullt.
https://www.kemppi.com/sv/produkter/minarc-150
Titta under tekniska data.

Inverterelverk är mycket sämre på att klara stötströmmar än generatorelverk, så för svetsning så skulle jag rekommendera ett generatorelverk.

sveakatten  
#904207Oj, tack den infon har jag inte hittat, får nog sluta tro att jag kan svetsa i skogen.

TS

alias  
sveakatten skrev:Oj, tack den infon har jag inte hittat, får nog sluta tro att jag kan svetsa i skogen.

"-Tvingas man svetsa i skogen så är det någon som har svetsat för lite i verkstaden!"

-gammalt djungelordspråk 😉

MVH
Alias

sveakatten  
#904224Det är det som är problemet med mina svetsar, det brukar ramla av någon bit ibland. 😎

TS

AKKAMAAN  
#904394ESAB hade en gång i tiden en underbart bra pinn-svets inklusive 230V uttag för t ex slipmaskin som drevs med en lättstartad bensinmotor. Allt i ett paket som vägde runt 40-50 kg eller nåt i den stilen. Idag är de betydligt tyngre men också med mera finesser

Hema  
AKKAMAAN skrev:ESAB hade en gång i tiden en underbart bra pinn-svets inklusive 230V uttag för t ex slipmaskin som drevs med en lättstartad bensinmotor. Allt i ett paket som vägde runt 40-50 kg eller nåt i den stilen. Idag är de betydligt tyngre men också med mera finesser

De kommer ut ibland på Blocket. Men då vet jag att borde haffa ett. 👍

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).