Verkstan

Stötdämparverktyg..

10 inlägg 4487 visningar 4 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Enskede Hydraul

Stötdämparverktyg..

Pe_Er_79  
#805300Håller på och kikar efter en prisvärd stötdämparverktygs sats, av god kvalitet.

Jag menar då en verktygssats innehållandes verktyg som behövs när man skruvar muttern på stötdämparens kolv. Ofta är det typ 17,19 och 21mm till muttern, samtidigt som kolven behöver mothållas med 7mm insex eller liknande. Ja ni förstår vad jag pratar om.. 🙃

Och nu vill jag ha en fin verktygssats som innehåller allt som kan tänkas behövas, när man skruvar med Stötdämpare..
Förslag?

TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Stötdämparverktyg..

toker72  
#805382Vilken rejäl hylsnyckelsats som helst innehåller dom storlekarna möjligtvis du får komplettera med lösa insex nycklar. Jag tycker Kamasa Tools har bra satser och ibland finns dom till riktigt ok pris på tex jula.

Pe_Er_79  
#805391Storlekarna.. Nu är det Stötdämpare det handlar om. En långhylsa ska alltså skruvas samtidigt som kolvstången mothålls. Och det är inget som finns i vilken hylsnyckelsats som helst.

Frågan kvarstår...

TS

Pe_Er_79  

Ja nåt i den stilen ja.. Prislappen var dock väl tilltagen. Hade hoppats på att komma undan lite billigare..
Synd och märkligt att inte Biltema har nåt att komma med

TS
Användarvisningsbild

toker72  
#805422Jag har kört med en vanlig hylsa skiftnyckel på den och en vanlig insexnyckel funkade bra men skruvar ju inte dämpare så ofta heller vill man lyxa till det kan man ju köpa en ringspärrnyckel som passar utanpå hylsan så slipper man skiftnyckeln.

Pe_Er_79  
toker72 skrev:Jag har kört med en vanlig hylsa skiftnyckel på den och en vanlig insexnyckel funkade bra men skruvar ju inte dämpare så ofta heller vill man lyxa till det kan man ju köpa en ringspärrnyckel som passar utanpå hylsan så slipper man skiftnyckeln.

Det tråkiga är att det bör vara långhylsor och det måste absolut vara en sexkantfattning utvändigt på hylsan. Och sexkantfattning utvändigt på hylsan, det är absolut inte standard, snarare ovanligt. Sen måste ju även bitsen vara tillräckligt långa. Och sist men inte minst så förekommer såklart olika dimensioner på muttrar osv.
Känner därför att det skulle vara skönt med en stor sats, inriktad mot detta..
Synd att Biltema inte har lång hylsor med utvändig sexkant fattning, då hade jag plockat ihop en egen sats.. 🙂

TS
Användarvisningsbild

toker72  
#805482Nånting i den här stilen borde väl säljas även i Sverige men säkert inte på nån kampanj https://www.trodo.com/shock-absorber-to ... ls-k-10634

Pe_Er_79  
#805484HBM verktyg, har jag aldrig hört talas om.. Nån med koll, är det nån kvalitet?
Hittade en sats som ser intressant ut..

https://verktygide.se/product/hbm-18-de ... 14264.html

TS

Hema  
#806265Brukar inte muttern släppa med en mutterknack?

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).