Verkstan

Dagens Service

1220 inlägg 213559 visningar 64 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

halvproffs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#681440 Tror inte det är så för stugägarna har köpt en liten Macculloc på konsum på 60talet som membramen har torkat sönder på 👎 😉
Hoppsan kom ett inlägg emellan men Jens förstår nog ändå 👍

tallen100  
halvproffs skrev:Ska du inte prova Husqvqarna istället. Det är inga skitsågar utan dom håller sig rena o fina 😉 👍

Det klart dom är rena, så ofta som dom måste plockas isär och repareras 😉

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Joakim S skrev:Gårdagens service var rörläggarens Husqvarna 336FR och Stihl 025. Servicen var behövlig, främst pga att någon i ägarens närhet, eller han själv, velat "trimma" Stihlen, genom att ha H-skruven på 3/4. Den gick märkbart magert. Något annat jag noterade var (detta är bara den andra Stihlen jag skruvar på), var att det verkar vara ett himla meck för att få av cylinderkåpan på den. Hur tänkte de här?

Svaret på det är att dom tänkte inte alls :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Fredi  
#681816 Dagens service blev startmotorn på skåpbilen, tyckt länge att den var konstigt lat och idag vid en start var det som den skulle ha skurit fast. Inte så konstigt när alla lager och bussningar var helt torra 😢 Tror dom snålar med fett vid tillverkningen av dessa grejor så dom inte skall hålla för länge.
Torrt som i Sahara.
Nytt fett i planetväxeln
Ihop igen.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#682795 Undrar hur gammal den här sladdsågen är?

Enligt svärd och kedja har den inte användts mycket, och bromsen
behövde bara lite olja, så funkade den bra. Nu ska ja slipa lite och
senn får den väl ligga i garagen till ägaren några år till 😀

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).